Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Service, hvad er det for dig?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Grindsted
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 320
Fra  CRC Scriptor Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære med aminoer

Jeg vil gerne starte en debat omkring service, hvad er service og hvad forventer kunder i dag, hvad betyder service for dem?

Jeg synes selv jeg er kommet lidt omkring emnet i dette her

Vil mene det samme som jeg, eller skal der meget mere med ind i det?

Det er specielt service når man står i butikken jeg tænker på her?

Der findes meget mere end dette i know...

C.

Vil du gerne have stærke, konvertérbare tekster - klikker du her 

Fra Grindsted
Tilmeldt 8. Jan 11
Fra  CRC Scriptor Skrevet kl. 08:56

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 13:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sælger siger hej

God service er at sælgeren lægger mærke til en, når man kommer ind i butikken. Vedkommende behøver ikke nødvendigvis komme hen og hjælpe med det samme, men må gerne anerkende, at sælger har set en og lige siger "hej".

Sælger kender varerne

God service, er når sælger kender de varer der er i butikken. Ofte støder man på sælgere, som har svært ved at forklare noget om et produkt - og fred være med det - men vedkommende skal i hvert fald hurtigt kunne finde svar på kundes spørgsmål.

Reklamation og opfølgning

God service er, når man har reklameret over et produkt som er røget til værkstedet, og at sælger ringe tilbage til en - gerne 1-2 gange, hver 2. uge - OGSÅ når produktet er kommet retur fra værkstedet, selvom der bliver sendt en besked via SMS eller mail til kunde.

Behov og "nej" respekteres

God service er, når sælger kan sætte sig ind i kundens behov og situation. Ofte kan man på elektronik, tilkøbe alverdens tilbehør og forsikringer mv. Mange sælgere har svært ved at høre ordet "nej", og spørger ofte flere gange, om man ikke skal have en ekstra forsikring med oveni produktet. Nu ved jeg at ALLE som sælger forsikringer i butikker, er provisionslønnet ud fra dette, men det er ingen undskyldning. Kunden bliver mere og mere irriteret, jo flere gange man bliver spurgt om det samme.

-------------------

Tjaa, det var da lidt herfra, men der kommer nok mere. :D

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra København
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 223
Fra  Tekstcentralen Skrevet kl. 17:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

For bare at nævne noget af det mest indlysende:

- at man kan få fat i en ekspedient i butikken

- at ekspedienten ikke udstråler, at kunden er et problem

- at ekspedienten er interesseret i at hjælpe, ved noget om produktet, og eventuelt giver gode råd

- at ekspedienten også er interesseret i at hjælpe, efter at varen er solgt og betalt - f.eks. i tilfælde af produktfejl

- at ekspedienten ikke helt åbenlyst kæmper en kamp med sig selv og sin dovenskab, når man spørger, om han gider tjekke, hvorvidt der findes flere af en bestemt vare på lageret

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 23:03

Hej Carsten

Service for mig er foelgende:

Opmaerksomhed/lytter til hvad jeg siger, og ikke bare snakker loes

Saelger kender det produkt jeg vil koebe

Aerlighed, man kan stole paa saelger

reklamation/garanti

Ellen Dancontact telemarketing www.dancontact.dk

Fra Grindsted
Tilmeldt 8. Jan 11
Fra  CRC Scriptor Skrevet kl. 23:38

Hej og tak for de fine svar jeg har fået...

Hvor er det egentlig sjovt at se hvor meget reklamation fylder, hvad er en god reklamationsordning så?

Giver det større tryghed for jer som kunder at vide, før man kommer ind i butikken, at der har de en god reklamationspolitik? Er det noget i undersøger før i handler? eller er det noget som man som forbruger bare regner med i dag?

Jeg synes det er rigtigt interessant at høre jeres forskellige meninger og ser frem til at høre endnu flere meninger omkring dette.

Dbh

Carsten

Fra Grindsted
Tilmeldt 8. Jan 11
Fra  CRC Scriptor Skrevet kl. 23:40

Lige et tillægs spørgsmål...

Hvordan vil i have det med opfølgning på køb af forskellige produkter, hvor man progressivt ringer ud til kunden og følger op på det købte produkt?

Carsten

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:24

God service man husker oplevelse og kommer og køber igen

God service er vare holder prisen ikke overpris

God service er når de siger der er tilbud næste uge køb varen der

God service endnu bedre service du får rabat i stedet for næste uge

God service er du får vare retur ved ødelagt vare

God service er du kan få pengene retur vis ikke åbner varen

God service er du får længere tid at bytte varen end en måneden

God service er du kan få kaffe eller en varm choklade drink

God service der er ikke overdrevet varmt i butik eller koldt

God service er personalet har tid til dig

God service er personal ikke hænger over dig og vil sælge tillægs produkt

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 09:50

Carsten:

Hej og tak for de fine svar jeg har fået...

Hvor er det egentlig sjovt at se hvor meget reklamation fylder, hvad er en god reklamationsordning så?

Giver det større tryghed for jer som kunder at vide, før man kommer ind i butikken, at der har de en god reklamationspolitik? Er det noget i undersøger før i handler? eller er det noget som man som forbruger bare regner med i dag?

Jeg synes det er rigtigt interessant at høre jeres forskellige meninger og ser frem til at høre endnu flere meninger omkring dette.

Dbh

Carsten

Efter jeg begyndte jobbet som Serviceansvarlig hos en computerforhandler - hvilket jeg ikke er længere - så ja. Jeg undersøger altid reklamationspolitik for forretningen, inden jeg begiver mig ud i et køb. Er det et lille køb har det ikke så stor relevans for mig - kun hvis produkterne er oppe i pris.

Det som mange forbrugere regner med i dag, er at reklamationsretten dækker over, at al reparation inden for 2 år er kostfri. Dette står der ingen steder i loven, og derfor har jeg ofte haft kunder som er blevet sure eller forundret, hvis der bliver sendt et tilbud på reparation af elektronik, selvom produktet er under to år gammel.

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 09:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carsten:

Lige et tillægs spørgsmål...

Hvordan vil i have det med opfølgning på køb af forskellige produkter, hvor man progressivt ringer ud til kunden og følger op på det købte produkt?

Carsten

Jeg ville have det supercool, hvis en sælger ringede til mig og spurgte til, om produktet levede op til mine forventninger. Jeg har selv tidligere gjort det, og har ALDRIG fået negativ respons på dette, og har endda solgt endnu mere til de kunder jeg har ringet tilbage til. Så min erfaring siger, at det kan man SAGTENS tillade sig!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)