Kære med aminoer Jeg vil gerne starte en debat omkring service, hvad er service og hvad forventer kunder i dag, hvad betyder service for dem? Jeg synes selv jeg er kommet lidt omkring emnet i dette her Vil mene det samme som jeg, eller skal der meget mere med ind i det? Det er specielt service når man står i butikken jeg tænker på her? Der findes meget mere end dette i know... C. |
Service, hvad er det for dig?
Vil du gerne have stærke, konvertérbare tekster - klikker du her
Sælger siger hejGod service er at sælgeren lægger mærke til en, når man kommer ind i butikken. Vedkommende behøver ikke nødvendigvis komme hen og hjælpe med det samme, men må gerne anerkende, at sælger har set en og lige siger "hej". Sælger kender varerneGod service, er når sælger kender de varer der er i butikken. Ofte støder man på sælgere, som har svært ved at forklare noget om et produkt - og fred være med det - men vedkommende skal i hvert fald hurtigt kunne finde svar på kundes spørgsmål. Reklamation og opfølgningGod service er, når man har reklameret over et produkt som er røget til værkstedet, og at sælger ringe tilbage til en - gerne 1-2 gange, hver 2. uge - OGSÅ når produktet er kommet retur fra værkstedet, selvom der bliver sendt en besked via SMS eller mail til kunde. Behov og "nej" respekteresGod service er, når sælger kan sætte sig ind i kundens behov og situation. Ofte kan man på elektronik, tilkøbe alverdens tilbehør og forsikringer mv. Mange sælgere har svært ved at høre ordet "nej", og spørger ofte flere gange, om man ikke skal have en ekstra forsikring med oveni produktet. Nu ved jeg at ALLE som sælger forsikringer i butikker, er provisionslønnet ud fra dette, men det er ingen undskyldning. Kunden bliver mere og mere irriteret, jo flere gange man bliver spurgt om det samme. ------------------- Tjaa, det var da lidt herfra, men der kommer nok mere. :D |
KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.
For bare at nævne noget af det mest indlysende: - at man kan få fat i en ekspedient i butikken - at ekspedienten ikke udstråler, at kunden er et problem - at ekspedienten er interesseret i at hjælpe, ved noget om produktet, og eventuelt giver gode råd - at ekspedienten også er interesseret i at hjælpe, efter at varen er solgt og betalt - f.eks. i tilfælde af produktfejl - at ekspedienten ikke helt åbenlyst kæmper en kamp med sig selv og sin dovenskab, når man spørger, om han gider tjekke, hvorvidt der findes flere af en bestemt vare på lageret
|
Hej Carsten Service for mig er foelgende: Opmaerksomhed/lytter til hvad jeg siger, og ikke bare snakker loes Saelger kender det produkt jeg vil koebe Aerlighed, man kan stole paa saelger reklamation/garanti
|
Ellen Dancontact telemarketing www.dancontact.dk
Hej og tak for de fine svar jeg har fået...
Hvor er det egentlig sjovt at se hvor meget reklamation fylder, hvad er en god reklamationsordning så? Giver det større tryghed for jer som kunder at vide, før man kommer ind i butikken, at der har de en god reklamationspolitik? Er det noget i undersøger før i handler? eller er det noget som man som forbruger bare regner med i dag? Jeg synes det er rigtigt interessant at høre jeres forskellige meninger og ser frem til at høre endnu flere meninger omkring dette. Dbh Carsten |
Vil du gerne have stærke, konvertérbare tekster - klikker du her
Lige et tillægs spørgsmål...
Hvordan vil i have det med opfølgning på køb af forskellige produkter, hvor man progressivt ringer ud til kunden og følger op på det købte produkt? Carsten |
Vil du gerne have stærke, konvertérbare tekster - klikker du her
God service man husker oplevelse og kommer og køber igen God service er vare holder prisen ikke overpris God service er når de siger der er tilbud næste uge køb varen der God service endnu bedre service du får rabat i stedet for næste uge God service er du får vare retur ved ødelagt vare God service er du kan få pengene retur vis ikke åbner varen God service er du får længere tid at bytte varen end en måneden God service er du kan få kaffe eller en varm choklade drink God service der er ikke overdrevet varmt i butik eller koldt God service er personalet har tid til dig God service er personal ikke hænger over dig og vil sælge tillægs produkt |
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Efter jeg begyndte jobbet som Serviceansvarlig hos en computerforhandler - hvilket jeg ikke er længere - så ja. Jeg undersøger altid reklamationspolitik for forretningen, inden jeg begiver mig ud i et køb. Er det et lille køb har det ikke så stor relevans for mig - kun hvis produkterne er oppe i pris. Det som mange forbrugere regner med i dag, er at reklamationsretten dækker over, at al reparation inden for 2 år er kostfri. Dette står der ingen steder i loven, og derfor har jeg ofte haft kunder som er blevet sure eller forundret, hvis der bliver sendt et tilbud på reparation af elektronik, selvom produktet er under to år gammel. |
KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.
Jeg ville have det supercool, hvis en sælger ringede til mig og spurgte til, om produktet levede op til mine forventninger. Jeg har selv tidligere gjort det, og har ALDRIG fået negativ respons på dette, og har endda solgt endnu mere til de kunder jeg har ringet tilbage til. Så min erfaring siger, at det kan man SAGTENS tillade sig! |
KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.