Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler mht. markedsføringsloven i konkurrencer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer :)

Jeg har et spørgsmål med hensyn til konkurrencer, da jeg gerne selv vil afholde en på min side.

Er det tilladt at et af "kravene" er at folk melder sig ind på sin Facebook-fanside, eller er dette en overtrædelse af konkurrenceloven? :)

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 21:25

Uden at have 100 % forstand på det, så tror jeg faktisk ikke at der sker noget ved det. Godt nok er der rigtig mange som gør dette - hvilket ikke gør det mere lovligt (hvis det altså er ulovligt).

Jeg er dog sikker på at deltagelse i konkurrencer som er købsbetinge, IKKE er lovligt!

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra København
Tilmeldt 27. Apr 10
Skrevet kl. 21:28

Anders Helbo:

Uden at have 100 % forstand på det, så tror jeg faktisk ikke at der sker noget ved det. Godt nok er der rigtig mange som gør dette - hvilket ikke gør det mere lovligt (hvis det altså er ulovligt).

Jeg er dog sikker på at deltagelse i konkurrencer som er købsbetinge, IKKE er lovligt!

Hej Anders. Tak for det hurtige svar.

Jeg mente netop også at det ikke var lovligt hvis det var købsbetinget, men vil også lige være sikker på dette område :-)

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 21:33

Daniel Lomholt:

Anders Helbo:

Jeg mente netop også at det ikke var lovligt hvis det var købsbetinget, men vil også lige være sikker på dette område :-)

Fandt lige en side med Facebooks retningslinjer for konkurrencer på Facebookhttp://www.nodes.dk/blog/konkurrencer-pa-facebook-er-de-ulovlige-og-hvad-er-konsekvensen/

Der står bl.a.

• 4.2 In the rules of the promotion, or otherwise, you will not condition entry to the promotion upon taking any action on Facebook, for example, updating a status, posting on a profile or Page, or uploading a photo.  You may, however, condition entry to the promotion upon becoming a fan of a Page.

Fra København
Tilmeldt 27. Apr 10
Skrevet kl. 21:54

Anders Helbo:

Daniel Lomholt:

Anders Helbo:

Fandt lige en side med Facebooks retningslinjer for konkurrencer på Facebook. http://www.nodes.dk/blog/konkurrencer-pa-facebook-er-de-ulovlige-og-hvad-er-konsekvensen/

Der står bl.a.

• 4.2 In the rules of the promotion, or otherwise, you will not condition entry to the promotion upon taking any action on Facebook, for example, updating a status, posting on a profile or Page, or uploading a photo.  You may, however, condition entry to the promotion upon becoming a fan of a Page.

Ahh, tak for det :)

Øv, meningen var netop også at de skulle melde sig ind og invitere nogle venner og skrive det, men kan på en måde godt se at Facebook har gjort det ulovligt i deres retningslinjer, grundet de mange sider hvor man først skal melde sig ind for at se indhold, eller vinde noget i en begivenhed, hvor man skal invitere sine venner :) 

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 21:58

Ja, hvis det var din hensigt, så er det selvfølgelig ærgerligt!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)