Jeg er meget grøn når det gælder selskaber, og da jeg i 2010 er blivet ejer af nogle anparter, bør jeg vide lidt om det :)
Skal der oplyses noget som helst på min egen selvangivelse fra anpartsselskabet? Altså fx. hvis der er underskud eller andet, skal det så oplyses på min selvangivelse?
Jeg har nemlig gået og ventet på at årsregnskabet blev færdig, med at lave mit indtaste min selvangivelse, men er der grund til det?
Du siger din personlige selvangivelse=> nej ikke vedrørende underskud (dog på selskabets selvangivelse som din revisor eventuelt udarbejder). Du skal oplyse/sikre at der er oplyst eventuelt udbytte fra dine anparter som der nok ikke er hvis de er købt 2010. Du skal også huske at renteberegne evt. udlån til selskabet som er givet af dig selv. Hvis du har lånt penge til selskabet har du jo ret til en forrentning heraf (som skal angives som kapitalindkomst).
Hvis du har lånt penge til selskabet kan det være at du skal vente med at se om revisor har beregnet en rente heraf og derefter angive denne...
Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger