Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat af affiliate indkomst i USA

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en reseller account hos hosting firmaet GoDaddy i USA. Det er vel nærmest en mellemting mellem reseller og affiliate. Man bestemmer selv prisen og sørger for markedsføringen. De står for hosting, support, betaling - og sender så "overskudddet" til en - fire gange om året. I den forbindelse skal jeg udfylde en skatteformular til dem - IRS W-8 Form (W-8BEN Form eller W-8ECI Form) – men jeg kan ærlig talt ikke gennemskue, hvilken en af dem jeg skal sende. Jeg er registreret som en enkeltmandsvirksomhed. Skal jeg betale skat i USA eller er jeg fritaget? Og hvilken en skal jeg udfylde?

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 20:07

Slet ingen der har en idé om det?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:19

Hej.

Formularerne kender jeg ikke, men du er fritaget for US-skat.

MvH

Peter

Tilmeldt 25. Apr 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:18

Jeg har tæt på det samme problem. Også USA - men anden form for eventuel fremtidig indtægtskilde. I hvert fald den ene af de to blanketter har jeg stødt på i går. Den skulle i givet fald indsendes for at undgå default "indeholdelse" af flat-rate selskabsskat i USA på 30%.

Jeg skal have det afklaret, og vil gerne supplere ovenstående, når jeg får udredet trådene....

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 06:16

Spitzer8:
Jeg skal have det afklaret, og vil gerne supplere ovenstående, når jeg får udredet trådene....

Det vil jeg se frem til :-)

Tilmeldt 25. Apr 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:31

Hej igen.

Jeg er kommet lidt videre.

Du skal starte med at ansøge IRS om et ITIN nummer (Individual Taxpayer Identification Number).

For at undgå tilbageholdelse af 30% US virksomhedsskat skal du først have et SSN (Social Security Number) eller et EIN (Employer ID Number) eller et ITIN. Kun ITIN er aktuelt, da du ikke kan få et SSN, og ej heller et EIN.

Når du har fået et ITIN, skal du udfylde et W-8BEN og sende blanketten til de, der sender dig penge (ikke til IRS). ITIN nummeret SKAL anføres i W-8BEN.

Da Danmark og US har gensidig tax-treaty, kan firmaet undlade at tilbageholde 30% US skat.

Ovenstående er med total ansvarsfraskrivelse fra min side. Det er alene hvad jeg har kunnet stykke sammen til mit eget brug.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)