Jeg har netop modtaget brev fra post danmark om at de har en pakke liggende til mig fra Australien. Det er nogle varerprøver (som skulle ha været gratis), som jeg har ventet på. Men nu står der så i brevet at jeg skal betale 240 kr for at hente pakken. Men skal jeg betale det når jeg er import registreret ? Jeg har været lidt i tvivl om jeg egentlig var import registreret, men på mit registrerings bevis fra skat står jeg blandt andet registreret for told, og så er det vel som det skal være eller ? Håber I kan hjælpe, for syns godt nok det er surt når nu prøverne er gratis.
Hvis du har købt en varer uden for EU skal den fortoldes - også selv om toldsatsten er 0%. Jeg kan se at Postdanmark i dag opkræver 160,- inkl. moms for denne service.
Jeg er importør registreret og betaler altid kr. 160,- i importgebyr, hver gang jeg modtager pakker/varerprøver udenfor EU. Tror man skal betale det uanset om man er privatperson eller firma desværre...ellers har jeg da en del penge til gode hos Post Danmark...
At du er blevet opkrævetimport moms skyldes at de i det internationale post center i kastrtup har overset at du er importør reggistreret. Du skal blot ringe til dem så skal de nok korrigere fejlen.
Tak skal I ha for så hurtig svar:). Jeg betaler det jo bare hvis det er sådan det er, bare lidt surt når jeg ikke var klar over det. Nu bliver igen i tvivl om jeg er importør registreret, kan jeg se det i cvr registeret?
Det går ofte galt, når PostDanmark skal fortolde forsendelser til mindre virksomheder. Men det er vigtigt, at du kontakter dem, og beder dem rette fejlen, og får det infortoldet til din virksomhed. Hvis det skal gå helt rigtigt til, anerkender SKAT ikke, at du trækker importmomsen fra, hvis du har betalt den. Det kan dog lade sig gøre, jeg har et par gange kontaktet skat, og fået en godkendelse, men det går mest smidigt, hvis du får rettet fejlen hos PostDanmark.
Det går ofte galt, når PostDanmark skal fortolde forsendelser til mindre virksomheder. Men det er vigtigt, at du kontakter dem, og beder dem rette fejlen, og får det infortoldet til din virksomhed. Hvis det skal gå helt rigtigt til, anerkender SKAT ikke, at du trækker importmomsen fra, hvis du har betalt den. Det kan dog lade sig gøre, jeg har et par gange kontaktet skat, og fået en godkendelse, men det går mest smidigt, hvis du får rettet fejlen hos PostDanmark.
Tak for hjælpen, jeg har ringet og fået ordnet det:)
Tak for hjælpen, jeg har ringet og fået ordnet det:)
Betyder det, du også slipper for post dk's gebyr på de 128+moms =160,- ?
Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)
Nej nej, jeg slipper vist ikke for at betale de 240 kr, men nu kan jeg trække de 80 kr fra. Det hele var registreret til mig som privat person og ikke til firmaet. Så det var bare det jeg fik rettet.