Hej alle Amino brugere. Jeg er ny herinde og jeg har selvfølgelig fundet min vej hertil gennem Martin Thorborg's fabelagtige vise ord på bla Youtube og Facebook. Jeg har forsøgt mig med at skrive til Martin personligt om råd, men han er jo en travl mand. For nogle år siden tænkte jeg at et firma var lige hvad jeg havde drømt om, og har stræbet efter det, men jeg syntes dagens danmark gør det hele lidt sværre at udleve. Jeg har i mange år Fotograferet og vil meget gerne starte eget studie. MEN, ikke nok med at det er hunde dyrt at købe de rigtige materialer til sådan et studie så er det også hunde dyrt bare at komme igang, og HÅBE på firmaet ikke må lukkes ned. Mit spørgsmål er bare til jer, hvad er smartest for mig at komme igang med NU, for at komme hurtigere igang med at starte eget firma / studie ? ( Ud over selvfølgelig at spare op da der vel ikke er meget hjælp at komme efter hos noget overhoved her i Danmark) Jeg er begyndt på at læse E-Pusher 3.0 af Martin Thorborg, da jeg har min hjemmeside kørende og det hovedsageligt er det eneste jeg har firma mæssigt, indtil videre.
Mange Hilsner Queenie Rabbitts |
Hej Queenie
Først og fremmes, velkommen til Amino. Jeg er sikker på at du får en god oplevelse her på siden. Jeg har i hvert fald fundet rigtig mange gode kontakter og skabt et godt netværk igennem Amino. Du kan altid være sikker på at der er personer som står til rådighed, når du har brug for det.
Men for at vende tilbage til dit spørgsmål, så kan jeg kun være enig med dig i, at udstyret koster. Der er "desværre" ikke noget i dagens Danmarks som er gratis!
Det at oprette en virksomhed koster sådan set ikke noget. Du skal bare have registreret virksomheden og fået et CVR-nummer, så er du kørende.
Men for at komme i gang - og for at kunderne skal finde vej til dig - ville jeg foreslå at oprette en Facebook-side samt en website. Det eneste du skal betale for, er webhotel og domæne.
Webhotel hos Meebox kan du få for 2 kr. om måneden, men da jeg jo kan se at du arbejder med billeder, kræver det måske lidt mere plads, så ville nok vælge det webhotel til 19 kr./md. Jeg kører selv med dette webhotel og kan kun anbefale det.
Domænenavn kan også købes gennem dem, når du opretter et webhotel.
Et website er et rigtig godt markedsføringsmiddel - og især nu hvor du har med fotografi at gøre. Det er ganske vidst ikke gratis at oprette et website i dag, men hvis du skrive en privat besked til mig - eller sender en mail via min blog, så skal vi nok finde ud af noget.
Det var lidt fra mig. Jeg håber du kan bruge det. Har du spørgsmål til ovenstående, skal du ikke være bleg for at kontakte mig. - Eller andre herinde for den sags skyld.