Hej Amino'er
Jeg har mit enkeltmandsfirma, hvor jeg designer/opdaterer hjemmesider. Jeg driver det ud over mit normale job. Det er ikke fordi omsætningen er helt vild, overskud på omkring 20.000 om året. Nu vil jeg gerne have udbetalt/overført nogle af mine penge til min privat konto. Men jeg ved ikke hvordan jeg skal have det bogført. Som jeg kan forstå skal man betale skat af overskudet i virksomheden. Og som jeg kan regne ud, så i min kassekladde hvis jeg hiver penge ud af virksomheden, ser det ud som om at det er en udgift og det er det vel ikke? Sidste år overførte jeg ikke nogle penge til min privatkonto, så regnskabet/skat for sidste år er ok. Men nu i år, vil jeg gerne overføre penge til min privat konto. og det ændrer på mit slutresultet i min kassekladde. Gør jeg noget forkert?
På forhånd tak |
hvad bogfører du det her lille regnskab i??? et egentligt bogføringsprogram eller i et excel regneark???
I et bogføringsprogram mener jeg ikke du har et begreb som resultat i kassekladden.
Kladden er stedet hvor du bogfører et bilag på 2 konti, der så bliver puttet ud på 2 konti med henholdsvis en debet- og kreditvisning.
Resultatvisningen får du så i programmets balanceudskrift.
MEN har du lavet et regneark - så kan situationen jo være en lidt anden - så derfor mine indledende spørgsmål