Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

overførelse til privat konto

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Ishøj
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 158
Fra  SN-Design Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har mit enkeltmandsfirma, hvor jeg designer/opdaterer hjemmesider. Jeg driver det ud over mit normale job.

Det er ikke fordi omsætningen er helt vild, overskud på omkring 20.000 om året.

Nu vil jeg gerne have udbetalt/overført nogle af mine penge til min privat konto.

Men jeg ved ikke hvordan jeg skal have det bogført.

Som jeg kan forstå skal man betale skat af overskudet i virksomheden. Og som jeg kan regne ud, så i min kassekladde hvis jeg hiver penge ud af virksomheden, ser det ud som om at det er en udgift og det er det vel ikke?

Sidste år overførte jeg ikke nogle penge til min privatkonto, så regnskabet/skat for sidste år er ok.

Men nu i år, vil jeg gerne overføre penge til min privat konto. og det ændrer på mit slutresultet i min kassekladde.

Gør jeg noget forkert?

På forhånd tak

Webdesigner der hjælper nystartede og mindre virksomheder med hjemmesider og online synlighed.

www.snwebdesign.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 22:47

hvad  bogfører  du  det her  lille  regnskab  i???   et  egentligt   bogføringsprogram  eller  i  et excel regneark???

I et  bogføringsprogram  mener  jeg  ikke  du  har  et  begreb  som  resultat  i  kassekladden.  

Kladden  er  stedet  hvor  du  bogfører  et  bilag  på  2 konti,  der  så  bliver  puttet ud på  2 konti   med  henholdsvis  en  debet-  og  kreditvisning.

Resultatvisningen   får  du  så  i  programmets   balanceudskrift.

MEN  har  du  lavet  et  regneark  -  så  kan  situationen  jo  være  en  lidt  anden -  så  derfor  mine  indledende  spørgsmål

Fra Ishøj
Tilmeldt 18. Oct 10
Fra  SN-Design Skrevet kl. 22:51

Jamen jeg bruger kassekladde.dk til regnskabet. Men det minder nok mest ligesom et excel regneark

Da jeg ikke ønsker betale for et bogføringsprogram

Webdesigner der hjælper nystartede og mindre virksomheder med hjemmesider og online synlighed.

www.snwebdesign.dk

Tilmeldt 1. Apr 11
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 22:55

Hej Stefan

Nu er det ikke for, at blande mig men der er et bogholderiprogram, der næsten er gratis. Det hedder www.summarum.dk og de første 300 poster er gratis.

Det var mere en info, håber du kan bruge den :)

Hilsen
Peter

Fra Ishøj
Tilmeldt 18. Oct 10
Fra  SN-Design Skrevet kl. 22:55

på kassekladden.dk 

kan jeg kun se jeg kan bogføre som en indtægt eller udgift.

Er en overførelse til privat konto en udgift?

www.snwebdesign.dk

Fra Ishøj
Tilmeldt 18. Oct 10
Fra  SN-Design Skrevet kl. 22:59

ved det godt, men syntes det virker omstændigt desværre.

Men måske det er nødvendigt bare at sætte sig rigtigt ind i bogføring program, såsom summa

www.snwebdesign.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:00

Stefan K. Nielsen:

på kassekladden.dk 

kan jeg kun se jeg kan bogføre som en indtægt eller udgift.

Er en overførelse til privat konto en udgift?

Hej Stefan

En privat hævning er ikke en udgift, men en postering under egenkapitalen i virksomheden. Den påvirker ikke din virksomheds over-/underskud.

Tonny

Fra Ishøj
Tilmeldt 18. Oct 10
Fra  SN-Design Skrevet kl. 23:04

Jeg ønsker bare et rigtig simpelt system til min bogføring, også derfor jeg lige pt bruger kassekladde.dk som er nemt at bruge.

Men er godt nok i tvivl om hvordan overførelsen til min privat konto skal bogføres, for gør jeg det som nu, er mit netto resultat negativt pga de overførelser

www.snwebdesign.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 23:06

på  summasummarum    har   300 poster  =  ca. 100 bilag   hvis  der  er  moms   på  dem   som  free....   så  kan  du  checke  programmet  af.  Der  er  fuld funktionalitet.  DU kan lave ALT  som i  en  betalt version   men efter  de  ca. 100 bilag  "låser" programmet  for videre  bogføring.  Du  kan  "låse op"  ved  at  købe  en  licens  og  får  så  tilgang  til  dine  bogførte   100  bilag  og  kan  fortsætte; som  havde  du  købt og betalt licensen  fra  bilag nr. 1.

Fordelen  ved  det  er;  at  når  året  er  omme  så  kan  du  trække  et  fuldt  og  korrekt opstillet  årsregnskab -  lige  klart  til  at vedlægge  din  selvangivelse.

Det  koster  selvfølgelig  en   lille  pris   980,-   +  momsen   men  den  får du  jo  igen.  SÅ en  tusse  eengang  for alle; så  har  du  et  program  som  Told og Skat  synes  godt  om.   Det  gør  de ikke  om  et  regneark,  hvor du  kan  trylle  alt  det  du  vil med  bogføringen.

Du  bliver  nødt  til  at  erkende  -  ligesom  du  tilsyneladende  ikke  laver  gratis hjemmesider;  så  gør  de  der laver  programmer  det  heller ikke.  "ingenting  kommer af  ingenting -  undtagen  lommeuld";  som Storm P  sagde.

du er velkommen til at besøge min  side for support til SummaSummarum  på  www.summasupport.dk

Fra Ishøj
Tilmeldt 18. Oct 10
Fra  SN-Design Skrevet kl. 23:08

Tonny Skov Pedersen:
En privat hævning er ikke en udgift, men en postering under egenkapitalen i virksomheden. Den påvirker ikke din virksomheds over-/underskud.

Okay dejlig information, er det et aktiv eller passiv?

www.snwebdesign.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)