Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan dælen sælger man til kommuner?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Nordjylland
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey hey folkens,

Jeg sidder som arbejdsløs på noget der hedder et afklaringsforløb. Vejlederne derude har så besluttet at der skal udvikles noget læringsmateriale inden for IT, da de snart skal igang med undervisning. Jeg troede de allerede havde adgang til alle former for bøger osv. som de kan udlevere til ledige, men det har de åbenbart ikke, og ærlig talt kan de ikke selv finde ud af at udvikle det. De har ihvertfald spurgt mig om hjælp til specifikke opgaver, og de vil endda også have mig til at give en hånd med i undervisningen til dem der ønsker at deltage i det (det skal nok lige siges at det er valgfrit om jeg vil undervise, men det er sgu bedre end at sidde og sy tøjdyr hele dagen).

Nu sidder jeg jo så og tænker, at sådan noget materiale kan jeg fint udvikle til hele kommunen, som de så frit kan afbenytte, men jeg må indrømme at jeg virkelig ikke har nogen anelse om hvordan en salgsproces foregår på et kommunalt niveau.

Hvem skal man have fat i, og kan kommuner overhoved bare vælge at købe noget fra et firma? Eller skal det igennem en lang proces, hvor det skal udbydes til højre og venstre?

Jeg håber virkelig der er nogen af jer der ved det, for jeg er fuldstændig blank!

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 20:04

Lars Christensen:

Hvem skal man have fat i, og kan kommuner overhoved bare vælge at købe noget fra et firma? Eller skal det igennem en lang proces, hvor det skal udbydes til højre og venstre?

Hvor irreterende.. Jeg læste omkring reglerne forleden nu kan jeg ikke finde dem igen.. Leder lige videre

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:05

Kommuner kan købe ind direkte hvis beløbet er under 1,438.448 kr. For staten er det lige under en million. Hvis beløbet er over det, så skal du kvalificeres gennem SKI eller vinde et udbud.

Det er en salgsproces ligesom overfor almindelige virksomheder. Ved undervisning af IT er det enten IT-chefen eller indkøberen i kommunen du skal have fat på.

Min oplevelse med salg til det offenlige er, at de er mest fokuserede på pris, pris og atter pris. ROI (return of investment) er mere interessant for private virksomheder. Så du kan sige, at kommunerne primært køber det, som de ikke kan undvære og når de køber det, så er deres primære parameter pris.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:10

JonasJ:

Kommuner kan købe ind direkte hvis beløbet er under 1,438.448 kr. For staten er det lige under en million. Hvis beløbet er over det, så skal du kvalificeres gennem SKI eller vinde et udbud.

Det er en salgsproces ligesom overfor almindelige virksomheder. Ved undervisning af IT er det enten IT-chefen eller indkøberen i kommunen du skal have fat på.

Min oplevelse med salg til det offenlige er, at de er mest fokuserede på pris, pris og atter pris. ROI (return of investment) er mere interessant for private virksomheder. Så du kan sige, at kommunerne primært køber det, som de ikke kan undvære og når de køber det, så er deres primære parameter pris.

Mit indlæg med priserne var sludder... Læs mere her: http://www.oes.dk/OEAV/OEkonomistyring/Indkoeb/Tre-typer-rammekontrakter

Fra Nordjylland
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 20:11

Mark og Jonas,

Jeg siger tak. Skal snakke med nogle vejledere på mandag, og så må jeg hellere få sendt et oplæg afsted til kommunen.

Tilmeldt 21. Feb 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 20:20

Hej Lars

Synes jo det er fantastisk at du sidder i et afklaringsforløb og gør dig iværksættertanker Yes Kender selv rimelig godt til afklaringsforløb, da jeg har arbejdet som vejleder og lad mig med det samme sige at din historie er et knald godt billede på manglende kompetencer i det regi. De er ikke uddannet underviser/lærer, som jeg selv. Det findes masser af materiale til undervisning i IT, det er bare et spørgsmål om at have viden, om hvor, hvordan og hvorledes.

Altså handler det i den grad om at kunne plan- og tilrettelægge en undervisning til pågældende målgruppe.

Når det så er sagt, så ja......det kunne da godt være at det skulle skæres ud i pap til de kære vejleder der ikke har undervisningkompetence Smile og måske kunne du da godt opdyrke behovet. Altså skræddersyet materiale målrettet helt specifik til jobcentre/kommuner.

Vedr. salgsprocessen så tror jeg ikke umiddelbart, at det skal i udbud til andre når det er et undervisningsmateriale. Vejlederne der skal bruge det vælger for så vidt jeg ved selv hvilket materiale de bruger på diverse hold selvfølgelig med et budget at holde sig indenfor.

Mit bud vil være at du tager fat i chefen på jobcentret og fremlægger dine idéer, så tror jeg du får det mest reelle svar. Og husk på det er meget forskelligt fra jobcenter/kommune til jobcenter/kommune, hvordan man gør.

Det var indsparket herfra. God vind.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)