Ja, jeg er så en af dem, der faldt for Jesper Schandorff´s "salgstale" på intromødet. Det viste sig, at hans store begejstring lige så stille faldt, i taks med hans undervisning, og til sidst havde han mere travlt med at sms´e og være på facebook på sin computer, end at være der for sine elever.
Jeg kan IKKE anbefale din bekendt at smide 20.000 kr. efter Sportseducation. Jeg har taget massøruddannelsen flere steder, og det er for det første, det sted, der udbyder den ringeste massageform. Det har intet med sportsmassage at gøre, det er mere i wellnessafdelingen, og teknikken de bruger ødelægger behandlerens fingerled indenfor meget kort tid. Men hvis man bare skal bruge det til at massere venner og bekendte engang imellem og vil bruge 20.000 kr. på det, så er det måske okay.
Jeg har så bestået eksamen hos dem også, og aldrig modtaget mine eksamenspapire. Når man henvender sig til dem, gider de ikke svare og kommer de ved et uheld til at tage telefonen når du ringer, bliver du fejet af, lynhurtigt med lovning om at de ringer tilbage - hvilket de så heller aldrig gør.
Ligeledes købte jeg en pakkeløsning med 2 uddannelser. Den ene uddannelse har de så - dagen før vores eksamen - lavet om til et minikursus på 2 dage, så det er nu intet værd. Også det har jeg rettet en kritik til dem vedr. hvilket har resulteret i, at jeg har fået forbud mod at deltage på deres kurser, men de vil sørme heller ikke give mig pengene tilbage for det jeg så ikke har fået.
Jeg har kendskab til, at flere af mine medstuderende står med samme problem, så pas på - jeg er ikke en enlig svale på det område. Og til sidst kan jeg da nævne, at de har endnu flere retssager på vej.
Skal din bekendt bruge sin uddannelse/kursus til noget, så vælg et andet sted. Der er nok af udbydere.