Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Livet efter en "Delvis eftergivelse af gæld til det offentlige"

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino 

Jeg har d.d. modtaget en dejlig afgørelse fra SKAT om Delvis Eftergivelse af gæld til det offentlige, hvor jeg som havde det været en gældssanering, skal afdrage XXXX kroner per måned over fem år. Jeg har haft en MEGET kendt revisor med til at lave ansøgning og anke, og derfor har jeg fået en meget fordelagtig sag.

Jeg har dog lidt spørgsmål til jer der måske ved noget om dette emne:

1: Kan / må jeg f.eks. købe et hus nu efter jeg har hele afgørelsen på skrift? (Det er en juridisk bindende afgørelse fra SKAT.)

2: Kan denne afgørelse fra SKAT ophæves af SKAT, med mindre jeg misligholder mine afdragsforpligtigelser?

3: I beregningen af afgørelsen, blev min indtægt taget i betragtning - men hvad nu hvis den markant stiger på grund af en eventuel lønforhøjelse eller lignende? Så vil mit månedlige afdrag vel ikke stige?

Kan sagtens være der kommer andre spørgsmål - men på forhånd tak for hjælpen Wink

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:47

af ren nysgerrighed, hvorfor spørger du ikke din meget kendte revisor?

Hvor stor var beløbet og hvad var betingelserne for at få eftergivelsen?

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 15:53

Mikkel Mikjær Christensen:

af ren nysgerrighed, hvorfor spørger du ikke din meget kendte revisor?

Hvor stor var beløbet og hvad var betingelserne for at få eftergivelsen?

God pointe - jeg sender spørgsmålene til ham.

Størrelsen på beløbet kommer ikke andre ved end mig, min revisor og Skat og betingelserne - er de samme betingelser som gør sig gældende for gældssaneringer.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:06

Tom Frank Christensen:

Størrelsen på beløbet kommer ikke andre ved end mig, min revisor og Skat og betingelserne - er de samme betingelser som gør sig gældende for gældssaneringer.

Undskyld jeg spurgte :(

Fra Farum
Tilmeldt 19. Aug 09
Indlæg ialt: 70
Fra  Budgethuset.dk Skrevet kl. 16:13
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Hej Tom,

1. Ja, i princippet kan du købe et hus. Det er dog sjældent det sker, da de har eftergivet på grundlag af et minimum rådighedsbeløb. Det vil sige, at de normalt ikke eftergiver, hvis du har en formue. Den vil de normalt tage med i betragtning, når de udregner, hvor meget de vil eftergive.
Jeg mener at SKAT kan indberette dig til RKI i den periode, hvor du skal betale afdrag. Hvis du er registreret i RKI kan du ikke købe hus.

2. Ja og nej.
Det er en betingelse, at du bliver ved med at være i job, fleksjob, uddannelse eller revalidering, hvis du er det på nuværende tidspunkt.

Eftergivelsen vil blive stillet på ”stand-by”, hvis du begynder at modtage kontanthjælp. Hvis du modtager kontanthjælp i en periode, der er længere end 12 måneder, vil eftergivelsen helt bortfalde.

Får du ny gæld til det offentlige, skal du sørge for at betale den, da eftergivelsen ellers bortfalder.

3. Afgørelsen er en afgørelse. Det vil sige at SKAT ikke kan ændre den, medmindre du misligholder aftalen eller som nævnt i 2.
Uanset om du fra i morgen tjener 100.000,- om dagen eller vinder i Lotto, ændres afgørelsen ikke.
Med andre ord, de kan ikke ændre afgørelsen, hvis din indtægt stiger.
Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 16:27

Mikkel Mikjær Christensen:

Undskyld jeg spurgte :(

Ingen årsag - jeg mener bare at gældens oprindelige størrelse, samt mine afdrag på denne gæld over 5 år - er for my eyes only :)

Philippe:
Hej Tom,

1. Ja, i princippet kan du købe et hus. Det er dog sjældent det sker, da de har eftergivet på grundlag af et minimum rådighedsbeløb. Det vil sige, at de normalt ikke eftergiver, hvis du har en formue. Den vil de normalt tage med i betragtning, når de udregner, hvor meget de vil eftergive.
Jeg mener at SKAT kan indberette dig til RKI i den periode, hvor du skal betale afdrag. Hvis du er registreret i RKI kan du ikke købe hus.

2. Ja og nej.
Det er en betingelse, at du bliver ved med at være i job, fleksjob, uddannelse eller revalidering, hvis du er det på nuværende tidspunkt.

Eftergivelsen vil blive stillet på ”stand-by”, hvis du begynder at modtage kontanthjælp. Hvis du modtager kontanthjælp i en periode, der er længere end 12 måneder, vil eftergivelsen helt bortfalde.

Får du ny gæld til det offentlige, skal du sørge for at betale den, da eftergivelsen ellers bortfalder.

3. Afgørelsen er en afgørelse. Det vil sige at SKAT ikke kan ændre den, medmindre du misligholder aftalen eller som nævnt i 2.
Uanset om du fra i morgen tjener 100.000,- om dagen eller vinder i Lotto, ændres afgørelsen ikke.
Med andre ord, de kan ikke ændre afgørelsen, hvis din indtægt stiger.

Mange tak for de uddybende svar Philippe - så krydser jeg fingre for lotto på lørdag :)

Tilmeldt 21. Mar 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:14

Hej Tom hved hedder din revisor har du et bavn til ham jeg vil og søge gældsenering eller frivillig Akkort eller eftergivelse til ofenlig.
Mvh
Metin

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)