Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedre søgefunktion til Magento webshop

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminos,

Vi får rigtigt mange søgninger på safegear.dk og bruger Magento's standard søgefunktion der i teorien har mange fordele som:

Synonymer til søgninger. Specificerede redirects ved specielle søgninger, foreslåede søgeresultater osv osv... 

Til trods for den lyder so rosenrød og fantastisk, så har vi ikke andet end problemer med den. 9 ud af 10 gange kan man ikke finde det man søger efter, og det er frustrerende, at søgefunktionen ikke registrerer selv produktets overskrift, indhold eller hvad ved jeg. Og før nogen kommer og fortæller at jeg skal gøre attributter synlige for søgefunktionen i Magento, vil jeg bare sige: Det er gjort, fungerer ikke.. Og alt er re-indexet! .. 

Lang historie kort: Vi har brug for en måde hvorpå vores søgefunktion kommer op at spille 100 ! - En løsning som Google Commerce Search ville være heelt fantastisk.. Men det koster min. $25.000 om året, og det er lige lovlig dyrt for os. 

Har I nogle forslag - og erfaringer - til om der er noget på markedet, man let kan bruge, og som automatisk kan passe sig selv (lidt ala Googles), til en fornuftig penge? 

Dbh. Yngvi

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 12:15

Yngvi K.:
Har I nogle forslag - og erfaringer - til om der er noget på markedet, man let kan bruge, og som automatisk kan passe sig selv (lidt ala Googles), til en fornuftig penge? 

Apache Solr Search med integration til Magento Community

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 13:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for det. Jeg vil forsøge at kigge nærmere på det.

Til andre, som kommer til at stå med samme problemstilling som jeg (at produkter ikke kan findes i søgningerne), så har jeg fundet en magento-løsning, som hjælper på 98% af fejlene.

1. Sørg for at de enkelte attributes / egenskaber bliver vist i søgningen. Laves under egenskabsindstillinger under katalog. Få meta tags til at blive indekseret til søgningerne.

2. Clear cachen manuelt. FTP server > var > cache > Slet alle filer

3. Log in i Magento backend > System > Indeksstyring og re-index alle.

4. Clear magento cache igennem backend.

Få udfyldt en MASSE keywords / synonymer etc. under meta tags til de enkelte produkter (ongoing process). Disse hjælper nu til med, at produkter bliver fundet på nøgleord.

Så er magento-søgefunktionen køreklar igen. Det er ikke verdens bedste løsning. Men den fungerer da lidt.

Dbh. Yngvi

Fra Haderslev
Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 15:54

Fedt!!!

Tusind tak for info - det var lige, hvad jeg havde brug for.

Der er rigtig mange der er fået forgæves i min søgefunktion med "0" resultater, hvilket i mange tilfælde var vildt underligt. Men nu virker det igen !!!

Perfekt.

P.s. Jeg ved ikke lige om "clear magento cache" er det samme som "tøm chachelager".
Jeg har ikke turde trukke.

Venlig hilsen Suzan Schmidt 
PrimaPet.dk - Kvalitetsprodukter valgt med omtanke til dit kæledyr

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)