Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke programmører skal vi bruge, Indien?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Brussels
Tilmeldt 1. Apr 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Efter længere tids gåen rundt om den varme grød er vi to gutter, der har besluttet at kaste os ud i det at være selvstændigt erhvervsdrivende.

Ideen er på plads og den er go'.

Desværre kræver den en del programmering, og det er ikke et område hvor vi har ekspertisen. Vi har drøftet det med flere danske udviklere men vil være sikker omkring valget af udvikler inden vi sætter underskriften på aftalen på forbenteligt 500.000 kr.

Så derfor spørgsmålet, er der nogen I kan anbefale?

Vi har forhørt os hos et enkelt indisk selskab men synes kommunikationen halter en kende. Hvad er jeres erfaringer med at bruge indiske udviklere, er det billigere og står besparelsen mål med de hurdler der opstår i kraft af evt. sprogbarrierer mv?

Pft.

Martin

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 10:29

Hej Martin,

Der er også en del Dansk ejede IT virksomheder i udlandet som måske kan løfte denne opgave til priser som er under de Danske.

Jeg vil meget gerne høre mere om dit projekt, du skal være velkommen til at skrive til mig på: peter.skouhus@1902software.com.

God weekend.

Med venlig hilsen,

Peter Skouhus

Fra Brussels
Tilmeldt 1. Apr 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:17

Hej Peter,

Har sendt din en mail.

Mvh

Martin

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 20:24

Du bør have erfaring med outsourcing og hård projektstyring, ellers kan det blive en meget kedelig omgang. Har selv skulle styre folk i ukraine bl.a. og det kræver at du virkelig er med i udviklingen og kan se problemstillingerne som koden bliver bygget.

Eller tage fat i danskere der har outsourcing virksomheder :) Du kan evt smide mig en privat besked med lidt mere uddybning af projektet.

Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 08:55

Hej Martin.

Vi har selv gang i flere projekter i netop indien, og jeg har følgende erfaring at dele.

1: Lav en god kravspec, gerne med tekst og masser af billeder... jo mere "screen dump illustrationer" du kan lave, jo bedre.

2: De kommer lyn hurtigt de første 80% af projektet, på ingen tid, to blink med øjnene :)  De sidste 20% tager så 80% af tiden, fordi der er så mange ting som skal tilpasses i forhold til det udviklede.

3: Når i melder fejl retur, brug screendump med "pile" "streger" på, det forstår de meget bedre, og projektlederen kan give dette til "kodeaben" som sidder bagved og arbejder døgnet rundt. :)

4: Vores erfaring er at de rigeligt dygtige til de opgaver der stilles.... , og de projekter jeg har gang i ville slet ikke blive til noget hvis en dyr dansk udvikler med store tanker om sig selv skulle lave det.... (har selv 2 udviklere ansat, så ingen dumme kommentare her tak... )

5: Giv dem hårde deadlines i fase 1. men i slutfasen skal i lave en ny realease hver x.x dato, hvor de har lavet alle rettelser 100%,  men kun release på rettelser de har kunnet nå at rette 100%. Hvis du giver dem en deadline og de skal nå ALT, så har de lavet ALT du har bedt dem om, men de har lavet det af røv til, ergo ny deadline med fix igen og du sidder tilbage frustreret pga dårligt udført arbejde.

Vi har ingen ansatte, kun kontakter i Indien, så har intet at tjene på at dele erfaringer.  Hvis du vil høre mere og evt i kontakt med nogle som vi kan stå inde for, så er du velkommen til at ringe eller skrive :)

Johnny
jh@iadvice.dk
tlf 51904046

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)