Er godt klar over der kan være nuancer browserne mellem, men dette her
En browser bliver udviklet efter det man kalder W3C standarden eller næsten alle browser, IE er her en STOR undtagelse. Af en eller anden årsag jeg ikke kender skriver de deres egen standard og følger ikke W3C.
Jeg har ikke kikket på din problem Brian, det gør jeg lige lidt senere i aften;)
Hvorvidt der bruges IE tjaa man skal nok huske grunden til den store brug af IE er ganske enkelt uvidenhed fra brugernes side, de ved ikke bedre, da IE er standard ved køb af PC er det så kun dem der lige ved der findes andre og bedre browsere på marked der får den fornøjelse ;)
De tal holder ikke i DK. hvor over 60% stadig kører IE. Så hvis man lave sider til DK er det jo det man skal tænke på, uanset hvordan ens hjerte ligger mht. browser.
Jeg kendte ikke disse tal. Det er tankevækkende, og det er jo klart, at det så stadig er nødvendigt at tage hensyn til IE. Det undrer mig, hvor w3 så har deres tal fra...
Mon ikke de tal der ellers har været nævnt i denne tråd er beregnet udfra verdensplan? Uden at vide mere om det og gøre mig klog på det, synes jeg på et tidspunkt at have læst at DK er et af de lande, hvor flest benytter IE.
Er enig og er man seriøs med siden, så kan det også betale sig at have forskellige udgaver af siden til forskellige browsere.
Crossbrowser optimering er altid godt ja men man skal nok overveje hvilken side man har med at gøre og om det kan svare sig, det er ret tidskrævende at optimere en siden til alle browser hvis ikke man bygger alt op fra bunden ;)
Lasse Smith:
Jeg ved at mange koncerner stadig bruger IE 6 og 7.
Helt korrekt det gør de fordi deres systemer køre optimal med disse browser og det vil koste dem penge at skifte.
Mon ikke de tal der ellers har været nævnt i denne tråd er beregnet udfra verdensplan? Uden at vide mere om det og gøre mig klog på det, synes jeg på et tidspunkt at have læst at DK er et af de lande, hvor flest benytter IE.
Jeg have netop troet, at DK er et af de lande, hvor folk gerne går nye veje eksempelvis med at afprøve nye browsere. Men okay, jeg har selv været konservativ med altid at bruge IE, så måske andre også er konservative... nu bruger jeg Chrome og bruger stort set ikke andet.
Lyt efter Lasse og Allan, de peger i den rigtige retning.
For det første er det en kendt fejl i IE 5-7 med PNG og AlphaChanal, og CSS opacity. Tjek f.eks. her, hvordan det kan fixes. Den anden problem kan være, at din container er ikke stor nok til billeder til højre. Tjek den linje:
Prøv at lave width til f.eks. 100% og se om det hjælpe.
Husk altid, at der skal laves en version af CSS specialt til IE, fordi IE overholder w3c standarder meget selektivt. Jeg kan se, designet lavet i Artister, og den plejer at genere koder korrekt for både normale browsers og IE. Søg efter fejlen de steder, som du har selv rettet.
Jeg vil bare sige, at jeg har ikke gennemgået din side meget grundigt, men det er i hvert fald noget at starte fra.
Hvis du har IE8, så findes der webmaster tool i indstillinger. De fungerer på det samme måde som firebug i Firefox, de er bare ikke lige så brugervenlige som firebug.