Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Derfor dør de sociale medier... snart ?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Warren Buffet, og flere andre, forudsiger en Twitter og Facebook bobbel lige om hjørnet, og kunne aldrig selv finde på at investere i den slags firmaer.

Og jaja, nu skal det hele dømmes dødt igen , igen. Min egen personlige mening er at Facebook vil være her et godt stykke tid endnu, men at Twitter , er den rigtige store gang varmluft.

På Facebook har du kontakt med venner og familier, og det er altid at godt hyggesnakke lidt der, men hvad skal vi så med Twitter ? Dele links ? Jo, men det kan vi også på Facebook. Skrive lange uddybende indlæg... nå nej. Bloggen vil også stadig have sin berettigelse.

Nu har jeg rundet 1000 tweets, og jeg følger nogen af dem der burde få mest ud af Twitter her i DK. Og hvad får man så ? Links der reklamerer for deres business, fair nok man er vel forretningsmand, men det interesserer mig ikke synderligt. Dem der interesserer mig har jeg allerede et nyhedsbrev hos deres blogs, og der får jeg så de uddybende kommentarer til et givent emne.

Men ellers er det mest venner der retweeter andre venners indlæg, som man allerede har fået et nyhedsbrev om.. allesammen med overskrifter som " Googles største hemmeliged !!! "

Overskrifter der sjældent holder, for ikke at sige aldrig. Altså 100 % spild af tid. Tid man kunne bruge på at læse relevante stærke blogs, som man åbenbart godt kunne finde FØR Twitter.

Og så er der de lommefilosofiske , og dagligdags-beskrivende Tweets, som man også får i rigelige mængder på Facebook. Altså bidrager Twitter faktisk ikke med andet end .. ingenting.

Illusionen om at du en dag måske får et retweet fra en kendt person, der gør at HELE verdenen lige pludselig elsker dit produkt, lever alt for meget, hos alt for mange.

Men nu vil Google gerne belønne hvis du Twitter, så det må jeg hellere fortsætte lidt med endnu.. lige indtil boblen sprænger.

Her er en informativ video der forklarer om alt det du går glip af på Twitter, hvis du nu ikke skulle være derinde :

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 16:21

Jeg kan kort sige at jeg tror der er KÆMPE forskel på hvordan man bruger twitter.

Det er kun pga twitter at jeg var med til at starte Memolane: http://techcrunch.com/2010/09/13/memolane-raises-2-million-to-become-your-digital-memory/

Det er kun pga twitter at vi i Firmafon har lukket en stor investeringhttp://www.firmafon.dk/smalltalk/post/19/fra-ghetto-til-kontor

Det er kun pga twitter at jeg er på Berlignske talent100 liste: http://www.business.dk/bny/talent-100-ivaerksaettere-0

Jeg kunne fortsætte denne række stortset ud i det uendelige (bl.a. er alle de 6 medarbejdere vi har fundet på en eller anden måde via twitter).

Fra København
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 16:23

Buffet har sikkert en god chance for at få ret. Det har han jo ofte Wink.

Det der er spændende ved facebook, både som investor og med markedsførings brillerne på, er hvis det går hen og bliver et helt nyt medie, altså centrum i hele vores online tilstedeværelse. Du læser sikkert allerede Tveskovs glimrende nyhedsbrev. I hans sidste nyhedsbrev snakker han om emnet - og han er altså spot on. Link til nyhedsbrev.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 16:28

@Niklas

ja der findes jo altid succeshistorierne. Men for langt , langt de fleste er Twitter 100 % tidspilde. Selv folk der arbejder med online markedsføring. Jeg fatter simpelthen ikke at de bruger så meget tid på at sidde og retweete artikler af virkelig lav kvalitet, hvor de koger suppe hvad 1000 andre har sagt før dem. Brug dog den ekstra tid du får på hænderne , ved at skære ned på dine tweets på at udvikle strategier, og kreativitet

@Mathias

Ja lige præcis Facebook kan lave sådan et lille lukket kredsløb, og det har et KÆMPE potentiale, men om de kan eksekvere det, det nok nemmere sagt end gjort

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 17:01

Jimi, jeg er sikker på at der er MANGE der bruger twitter og får en masse ud af det, ellers ville de ikke have så mange brugere som de har. 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 17:43

Niklas:
Jimi, jeg er sikker på at der er MANGE der bruger twitter og får en masse ud af det, ellers ville de ikke have så mange brugere som de har. 

Det skal jeg ikke kunne sige 100 % , men man kan dybest set sige det samme om narko. Og jeg taler ikke engang om at jeg skulle lande nogle ordrer via Twitter, selv som videndelingstjeneste, der får jeg slet ikke det udbytte, målt i forhold til tidsforbrug, som du kan få andre steder fra.

Det minder mig faktisk lidt om pyramidespil, det er kun dem i toppen der får noget ud af det. Og de der pyramidespil, de falder altid sammen til sidst, af samme årsag

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 18:33

Jimi Hove:

Det skal jeg ikke kunne sige 100 % , men man kan dybest set sige det samme om narko. Og jeg taler ikke engang om at jeg skulle lande nogle ordrer via Twitter, selv som videndelingstjeneste, der får jeg slet ikke det udbytte, målt i forhold til tidsforbrug, som du kan få andre steder fra.

Det minder mig faktisk lidt om pyramidespil, det er kun dem i toppen der får noget ud af det. Og de der pyramidespil, de falder altid sammen til sidst, af samme årsag

Men twitter er meget andet end at læse ligegyldige beskeder og lommefilosofier. Det er en mulighed for at komminikere med folk, som du ikke direkte er venner med. 

Du kan sende en besked til nye mennesker, uden at være venner med dem først, og på den måde muligvis lærer nye mennesker. Sociale medier er jo netop ikke envejskommunikation, men derimod en måde at konversere.

Twitter er tidspilde hvis man tror det kun gælder at sende tweets ud og læse andres tweets.

Men 5 stjerne for dit indlæg! Interessant synsvinkel! Big Smile

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 19:16

Hej Kevin,

Jo tak det har jeg fundet ud af :-) Man kan også gøre det samme på blogs, hvis folk ellers har en. Eller på Facebook.

Men jo der skal nok være nogle få, som hverken er på Facebook , har en email, eller en blog :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:22
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Bloggere er navlebeskuende mennesker, som ikke kunne komme ind på Paradise Hotel.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 19:24

JonasJ:
Bloggere er navlebeskuende mennesker, som ikke kunne komme ind på Paradise Hotel.

Lav en youtube video ! :-)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)