Hej Amino'er. Jeg har en adwords-kampagne omkring et autoværksted. Jeg har lavet flere forskellige annoncegrupper, jeg har nogen der rammer ret bredt i forhold til salg af brugte biler og reparation af biler - og de annoncer har egentlig en okay QS og CTR.
Men nu er det sådan at autoværkstedet har specialiseret sig i Citroen - både i forhold til salg af brugte Citroen men også reparation af Citroen - derfor vil jeg jo selvfølgelig gerne lave nogle annoncer der markedsfører dette. Mit problem er bare at der så i alle søgeordene, helst skal indgå ordet "Citroen", men "Citroen" må jeg jo ikke skrive i annonce-teksten fordi det er er varemærke, og derfor får annoncen generelt en lav QS. I øvrigt så indgår de relevante søgeord også i de sider jeg linker til med annoncerne, så mener ikke det er her problemet ligger.
Så Hvad kan jeg gøre for at løse dette problem, fordi lige bliver annoncerne faktisk ikke rigtig vist, fordi Google siger de har en lav QS? Forresten så foregår budgivningen automatisk, da jeg stadig er forholdsvis ny i Adwords, kan det være en del af problemet?
Du må gerne bruge ordet Citroen i annoncen, hvis modtageren ikke er i tvivl om at der er tale om et autoværksted og ikke en Citroen-forhandler.
Medmindre Citroen har haft held til at stoppe bud på deres brand hos Google, ligesom som f.eks. Apple og Nokia havde tidligere.
Det tror jeg lidt de har, for oprindeligt skrev jeg en annonce, hvor ordet "Citroen" indgik, men med det samme jeg trykkede "ok" så fik jeg at vide at det ikke måtte stå i annoncen fordi det var et varemærke, men at jeg selvfølgelig kunne søge om at få lov. Men det kan da også godt være jeg bare skal gøre det?
Da Nokia gjorde det samme, da omgik vi det ved at skrive f.eks. Nokia3710 og snød på den måde systemet. Det virker desværre ikke med bindestreg. Alternativt kan I jo bruge model navnene alene.
Hvis I kan fikse en Citroen, så kan i vel også lave en Peugeot :)
Ja, der findes nogle tabeller over hvordan den egentlige klikpris bliver udregnet. Det afhænger bl.a. af dit bud, din QS og dine konkurrenters bud. Jeg kunne ikke lige google det frem, men her er også lidt brugbart: http://adwords.google.com/support/aw/bin/answer.py?hl=en&answer=49174