Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hurtig svar søges: centralregisteret

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 93
Fra  ECO Nordic Denmark Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Er lige blevet ringet op for nogle der kaldte sig "centralregisteret"

 

de forklarede mig at de ville undersøge om det jeg har skrevet ind på mit enkelmandsfirma var rigtig

navn, hjemmeside, telefonnummer osv.

Alt man kan se på cvr.dk

 

udover dette sagde han at der ville komme en regning for opstart af firma på 2900 kr (??)  som skulle betales inden 7 dage

 

jeg startede min virksomhed d. 1/3-2011 og som jeg har forstået dette , koster dette ikke noget.?

 

har jeg ret i at jeg bare skal lade den flyve og se det som en and?

(han ringede for et "privat nummer" og han sagde at kontrol afdelingen ville ringe op til mig inde for 10 til 15 min. 

(er 5 min. siden opkaldet kom)

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

link til info.

http://www.eogs.dk/sw21974.asp?cat=10996

--------------------------------------------------------------------

Hvad koster det at oprette en virksomhed?

Det koster ikke noget at oprette en personligt ejet virksomhed. Ved stiftelse af et selskab skal der derimod være en selskabskapital på mindst 80.000 kr. for anpartsselskaber, og på mindst 500.000 kr. for aktieselskaber.

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en and.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Damn - de er ikke kede af det da... :-/ Gad vide, hvor mange der bare har købt historien og betalt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, svindler er der nok - desværre

Man skal virkelig være på vagt

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 93
Fra  ECO Nordic Denmark Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Så fik de ringet op igen. takker for de hurtige svar.

 

spurgte om deres telefon nummer, det fik jeg så, er i tvivl om det er at hænge det ud at offentligøre det, så dette undlader jeg. 

han sagde som det første at han optog samtalen og jeg var indforstået med dette, sagde ja og svaret, at han skulle være opmærksom på at jeg også optog den... :)

spurgte også om det var en offentlig virksomhed, hvilket han svaret nej til. Den var privat.

han spurgte om jeg var indforstået med at de ville sende et girokort som skulle betales inden 7 dage samt at jeg havde forstået hvad ham den anden havde sagt.

sagde naturligvis nej tak, hvilket gjorde at han hurtig afsluttede samtalen.

firmaet kaldte sig "centralregisteret"

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes, du bør melde ham til politiet for forsøg på svindel.
Og det synes jeg, du skal gøre i dag.

mvh Hans

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

Jeg synes, du bør melde ham til politiet for forsøg på svindel.
Og det synes jeg, du skal gøre i dag.

 

Jeg kan også kun sige som Hans meld dem omgående til politiet.

prøv evt. at ringe til CVR registeret ( www.cvr.dk) og fortæl dem hvad du har oplevet.

 

Mvh

Ravn

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er højst sandsynlig et svindelforsøg opstået i forbindelse med den nye ændring der kommer til at betyde at det rent faktisk kommer til at koste penge at oprette et firma og det udnytter de så at nogen har læst om i erhvervsbladene.

Et hurtigt tjek siger at der ikke eksisterer nogen virksomhed med det navn eller binavn:

http://cvr.dk/Site/Forms/CompanySearch/CompanySearch.aspx?navn=centralregisteret

De skal anmeldes og det kan ikke gå hurtigt nok.

Fra Vejle
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes der skal falde en flaske brændevin for din rolige måde at tackle det på. Det er jo sindssygt! - hvad tænker de på?!?!

Er fuldstændig enig i at du skal ringe til politiet med det samme.

Bliver uhyggeligt opstemt når man hører sådanne historier.

Tak for info.

J

Tilmeldt 2. Jan 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fup og svindel!

 

Jeg blev også ringet op for ca. 45 minutter siden af en fyr, der kaldte sig "Dennis Knudsen fra Centralregistret".

 

Fremgangsmåden var den samme: Han nævnte en række oplysninger, som han havde trukket fra CVR-registret og sagde, at han skulle opdatere dem.

Da han havde gjort det, sagde han, at informationerne kunne ændres ved telefonisk eller elektronisk kontakt, og at jeg ville modtage en faktura på i omegnen af 2900 kr. (kan ikke huske det præcist).

Jeg sagde til ham, at det ville jeg ikke betale, og spurgte dernæst hvorfra han egentligt ringede, og om der var tale om en offentlig myndighed.

Han svarede, at det var der ikke. Det var et privat register, som jeg allerede stod i.

Jeg bad derefter om at blive slettet, hvilket han bekræftede.

 

KORT SAGT: Disse fyre er ude på at snyde nystartede erhvervsdrivende. Så bare sig "nej, tak, det bruger vi ikke her!", hvis I skulle blive kontaktet...

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)