Jeg er begyndt at kigge på mulige placeringer og har fundet et par egnede steder til min måske nye biks. Den ene er en eksisterende forretning i lejede lokaler og det er forretningen, der er til salg.
Men ... jeg er reelt ikke interesseret i at overtage en forretning. Det er i øvrigt en café, hvor jeg påtænker at opstarte restaurant, så en evt. eksisterende kundekreds vil ikke være den samme som min målgruppe.
Kan jeg få fingre i lokalerne uden at overtage forretningen? Eller skal jeg overtage forretningen og så lave den om fra café til restaurant? Hvad vil være smartest?
Umiddelbart står der intet om det i salgsopstillingen, men når jeg nærlæser den, står der som salgspris omkring 1½ mio. kr., men også at forretningen er til salg i lejede lokaler for omkring ½ mio. kr. Skal jeg læse det som at jeg køber bygningen (og forretningen) hvis jeg betaler 1½ mio. og hvis jeg nøjes med ½ mio. så er det kun forretningen jeg overtager?
Jeg er helt og aldeles ny i det her med overtagelser, køb og leje af erhverv, så venlig hjælp vil falde på et tørt sted. :-)