Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliver kimet ned!

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender også det der alt for godt. Er skide træt af det.

Men tak Mikael, jeg skal i hvert fald også lige en tur der ind og have mig tilmeldt.

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 16:15

Lær at sige: "det bruger vi ikke her!"

Det virker altid for mig - og så siger jeg pænt farvel og lægger på.

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 19:33

Mikael christiansen:

tilmeld dig gerne disse 2 ting så er man rimelige sikker på ikke at få opkald , husk de tjekker nogle gange  ikke begge steder derved større garanti ved at reklame beskytte, sig begge steder , derved får man nærmest ingen opkald

robinson listen CPR nummer alt bliver for private http://www.cpr.dk/cpr/site.aspx?p=136&ArticleID=4324

cvr nummer erhverv  http://www.cvr.dk/Site/Forms/CMS/DisplayPage.aspx?pageid=59

Den holder ikke helt

Min kone lavede et firma for noget tid siden, valgte reklamebeskyttelse og lavede et unikt telefonnummer til dette ved CBB erhverv - der forøvrigt er både hemmeligt og alt andet.

Årsagen er - at registrere et firma = reklamekrukke for nogle skurke - f.eks. De gule sider har ringet til det nummer - til trods for at det er hemmeligt, og vi har reklamebeskyttelse.

Så hvis du vil have reklame opkald, så bare opret et firma... Til dagligt får vi nok 4-5 opkald på nummeret, til trods for at det overhovedet ikke er listet nogen steder, og bare er det nummer man SKAL have på CVR registret..

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 23:14

Kan man ikke give cvr et eller andet gammelt mobilnummer man ikke bruger?  

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 08:53

Michael_N1973:

Kan man ikke give cvr et eller andet gammelt mobilnummer man ikke bruger?  

Tjow - det er jo i princippet det vi har gjort - samt gjort nummeret hemmeligt og skjult, tilføjet forbud mod reklamer på CVR.dk - og alligevel ringer en masse sælgere PLUS at det hemmelige og skjulte nummer nu er registreret i De Gule Sider - som også ringede og forsøgte at sælge noget *GG*

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 08:47

Tom Frank Christensen:

Den holder ikke helt

Min kone lavede et firma for noget tid siden, valgte reklamebeskyttelse og lavede et unikt telefonnummer til dette ved CBB erhverv - der forøvrigt er både hemmeligt og alt andet.

Jeg er forholdsvis sikker på at der er et lille "smuthul" i lovgivningen om reklamebeskyttelse, som reglerne er skruet sammen.

Helt specifikt hedder det:

"§ 19. Juridiske enheder kan give skriftlig meddelelse om, at de ønsker reklamebeskyttelse. Dette medfører, at Det Centrale Virksomhedsregisters grunddata om enhederne eller dertil knyttede produktionsenheder ikke må benyttes til reklamehenvendelser eller andre henvendelser fra private juridiske enheder, der ikke har specifik hjemmel i lov, regler udstedt i medfør af lov eller samtykke. Oplysning herom optages i registret.

Stk. 2. Grunddata om enheder, som er beskyttet efter stk. 1, kan alene videregives fra Det Centrale Virksomhedsregister til private juridiske enheder samlet eller gruppevis, såfremt modtageren skriftligt erklærer,

1) at ønsket om beskyttelse vil blive respekteret,

2) at grunddata om sådanne enheder ikke vil blive videregivet eller offentliggjort samlet eller gruppevis, og

3) at modtageren ved enkeltvis videregivelse af oplysninger om beskyttede enheder til private sikrer, at det klart fremgår, at enheden er beskyttet.

Stk. 3. Grunddata, som er modtaget med en markering om reklamebeskyttelse, må ikke benyttes eller videregives i strid med stk. 1, 2. pkt., eller i strid med den erklæring, der afgives efter stk. 2."

Jeg ved ikke om det nogensinde er blevet afprøvet nogen steder, men i forhold til ovenstående, er det reelt kun hvis dem der ringer har fået jeres grunddata fra CVR eller lignende, at de accepterer at de ikke må bruge disse oplysninger til at kontakte jer med henblik på salg.

Har de derimod fundet jeres kontaktoplysninger via jeres hjemmeside, er det mig bekendt en anden sag. Derfor opfordres der også (godt nok meget gemt af vejen), til at man på sin hjemmeside skriver, at man er reklamebeskyttet.

Som nævnt ved jeg ikke om det er afprøvet, og hvad afgørelserne så i givet fald har været. Men det kan være en årsag til, at reklamebeskyttelse ikke har virket. Selvom du godt nok skriver, at det ikke er registreret nogen steder.

Tilføjelse: En anden, og nok mere sandsynlig mulighed er, at I ikke er blevet reklamebeskyttede i forbindelse med oprettelsen af firmaet, men først efterfølgende.

Hvis det er tilfældet, giver det i hvert fald god mening. Der er en del virksomheder der abonnerer på virksomhedsregistreringer, dagligt eller ugentligt. Hvis I så ikke er reklamebeskyttet fra starten, bliver det ikke oplyst til disse, når I bliver det efterfølgende. Dermed handler de i god tro, når de kontakter jer.

Jeg er ikke selv tilhænger af reklamebeskyttelse. Dels fordi vi selv har meget opsøgende salg, og så vil det se mærkeligt ud hvis vi selv er reklamebeskyttede. Men også fordi vi får en del reklamer, som vi bruger som inspiration, og/eller til at finde nye leverandører/produkter.

Og når man bliver reklamebeskyttet, er det jo ikke kun mod telefonopkald, men også de trykte reklamer.

Men ok, vi får vist også max 2 - 3 opkald om måneden, så vi er ikke så hårdt ramt :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra DK
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 09:00

http://www.vibrugerikke.dk

en meget god måde at komme af med telefonsælgere og have det sjovt på. 

Besøg min musikblog hvor jeg anmelder danske album og singler

Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 09:38

Telefonsælgere...de burde alle sammen have kommen i deres mad og sandkorn sporadisk spredt ud i sengen!!!

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 09:47

Brokkebloggeren:
Telefonsælgere...de burde alle sammen have kommen i deres mad og sandkorn sporadisk spredt ud i sengen!!!

Det er meget sjovt at se reaktionen på telefonsælgere her på Amino, og sammenligne med reaktionerne på os, i den virkelige verden.

Nu tager vores telesælgere kun kontakt til ApS og A/S, og helst med minimum 5 ansatte når de ringer ud, netop for at sikre en vis seriøsitet. Så det er heldigvis ikke mange Aminoer eller ligesindede de støder på, men oftest helt fornuftige mennesker :o)

Men i stedet for reklamebeskyttelse, kunne det være at CVR skulle droppe det koncept, og i stedet samkøre deres database med Amino.

Hvis en virksomhed så har en profil herinde, kunne der komme et lille Amino tag på udtrækket. Så tror jeg nok at de fleste ville vælge at spare tiden, og forsøge at afsætte deres produkter til nogen der gerne vil købe :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:10

efter en god gang google fandt jeg ud ad dette her.

Det de prøver i stedet, er direkte reklame til dig som person og vi er enkle personer mange af os iværksættere så beskyt dig også med robinson listen , derved intet mystisk vis vi bliver mere ringet mere op vi beskytter os ikke helt ud.

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Sager-og-praksis/Markedsfoeringsloven/Markedsfoeringsloven-i-praksis/uanmodedehenvendelse/andredirektehenvende

husk selvfølgelige også CVR beskytte jer mod reklamer , jeres virksomhed

kan læse på forbrugers ombudsmands side at , det er bedste at skrive på egen hjemmeside vis man ikke ønsker af nogle art af reklame opkald mv.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)