Hej Martin,
God praksis er, at når man nu har brugt penge og energi på
et canvas opkald, og den potentielle kunden ikke viser umiddelbar interesse/har
umiddelbart behov, så prøver man at få e-permission til et nyhedsbrev.
Derefter sender man nyhedsbreve med regelmæssige intervaller, og skulle gerne
kunne detekter hvornår kunden viser købelyst i form af hans interaktion med
nyhedsbrevet.
Ovenstående kan de billige systemer ikke, og mange nyhedsbrevssystemer
laver kun kvantitativ tracking, der viser hvor mange, der har åbnet og klikket
på dit og dat.
Men ikke mange systemer kan sætte den potentielle kunde, som
har interagerede med dit nyhedsbrev, i opkaldslisten igen, så dine sælger ved,
at hr. Jensen fra firma X nu er klar til at få et opfølgende kald eller købe. Derved
maksimeres din oprindelige investering i opkaldet.
Det er en kendt fra f.eks. Google AdWords, at der er nogle
søgeord, som ikke generere salg med det samme, men genererer interesse og salg
over de næste uger - fjernede man disse, mister man salg, men statistikken
viser ikke med det samme, at der faktisk er potentielt salg der...
At vælge et lille og nemt CRM system berøver dig blandt
andet for denne mulighed, hvorfor du skal være 100% sikker på, at du ikke skal
bruge denne. Jeg siger selvfølgelig dette uden at vide, hvilken branche du er i….
Salgstalen: SugarCRM, som 20twenty hjælper kunder med at
implementere, kan selvfølgelig dette out-of-the-box. Ja, SugarCRM er stort, men
man kan jo bare fjerne de områder og funktioner, som du ikke har brug for lige
nu (dit behov bliver helt sikkert større med tiden), når bare prisen ikke
tilsvarende er stor. SugarCRM kan du downloade GRATIS her http://www.sugarcrm.com/crm/download/sugar-suite.html
Dan Taxbøl
20twenty.dk