Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cykelalarm - En god ide?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer!

Nogle af jer har måske set denne artikel;

http://www.dr.dk/P4/Kbh/Nyheder/Koebenhavn/2011/03/23/073112.htm&regional

Det har fået mig til at tænke; Er det ikke også smartere at forebygge?

Hva med at sælge cykelalarmer, som det ses i biler?

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 22:14

Hej!

Forebygge, hvordan det? Udover at låse cyklen med en lås og låse den til en genstand, eks. en gadelampe etc.

Jeg synes, at en chip, som var meget lille og evt. kunne gemmes inde i stellet og derudover kunne spores vha. et website, som viser hvor på jorden cyklen befinder sig kunne være vældig smart. Der er så nogle problemer med strømtilførsel mv.. Men det kunne sku være meget smart! :)

God aften! Smile
/Anders Pedersen 

Vil du øge omsætningen i din webshop? Vubla hjælper dine kunder med at finde produkterne de søger.

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 22:20

Smart nok, ja -men jeg gad ærligt ikke køre til Polen for at hente min cykel (bare et eksempel) Og jeg har en formodning at det er der en del af miine aflagte cykler befinder sig, eftersom det i de tilfælde mine cykler er forsvundet har været en hel holdeplads der forsvandt!!

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Skrevet kl. 22:23

Yes, man må sige at en kæde ikke holder på cyklerne!

Og har de fleste mon lyst til at opsøge en cykeltyv, det kan jo have været en rocker or so?

Jeg har bare ikke set nogle steder hvor man kan købe dem, så det kunne være at der var et marked for dem?

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 22:26

Ja den artikel har jeg også læst. Da de indførte ideen synes jeg at det var genialt, det gør jeg sådan set stadig... Men på den anden side forhindre det jo ikke en i at hugge en cykel. For dagen efter kan den være i andet land...

Men en alarm som i bilen, kunne muligvis fungere... Hvem vil stjæle en cykel kl 02.00 hvor alt er stille hvor man så skider i bukserne af skræk, netop fordi den cykel man er i gang med at åbne giver en hyletone fra sig.. Tror de fleste vil tage bene på nakken :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 22:35

Bare det at se hvor i Polen eller hvilken rocker min cykel står hos vil jeg med glæde betale penge for!! :-)

Med venlig hilsen,
Anders Pedersen 

Vil du øge omsætningen i din webshop? Vubla hjælper dine kunder med at finde produkterne de søger.

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Skrevet kl. 22:36

Yes, jeg har nemlig også en formodning om at mange cykler bliver stjålet af fulde unge, og derfor kunne det have en præventiv effekt!

Men det må jeg lige gøre op med mig selv!

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Skrevet kl. 22:41

Yes, men en af problemerne er at de jo ikke kan ses med en computer?
Tænk en sender du skal have, hvis chippen skal sende et signal ud gennem 2-3 mm stål?

Det kræver en del batteri! 

Fra København
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:48

Bare det ikke bliver som med bil alarmer, at ingen rigtig reagerer på dem fordi de så tit går i gang ved et uheld, eller hvis cyklen vælter.

Fra Ringsted
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 22:57

Jeg kender ikke nogen rocker der gider at cykle, men på den anden side  jeg kender heller ikke nogen rocker !

sov godt

vh Jan

Mvh. Jan Christiansen

Jeg leverer effektiv og billig hulmursisolering på Sjælland.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)