Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress, oversættelse og nye knapper

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften

Jeg sidder lige og knokler med min kommende blog, der skal handle om sikkerhed

1. Jeg har installeret wordpress som en demo installation sammen med mit template og derfor er siden på engelsk. Er det muligt her efterfølgende at installere dansk, eller skal jeg i gang med at oversætte det selv?

2. Så vil jeg gerne have knappen på forsiden (og kategorier) skiftet. Det er knappen continue, som jeg gerne vil have skiftet, så spørgsmålet er om nogen af Jer kender stien på min server til dette? Eller skal jeg kikke i dokumentationen på mit template?

Bloggen ligger på www.sikkerhedseksperten.dk 

Fra Odense C
Tilmeldt 31. Mar 08
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 21:01

Hej Boysen,

Du henter bare den danske version af wordpress på Da.wordpress.org, og enten indsætter den danske oversættelse manualt, eller sætter hele Wordpress instal mappen til at overskrive de nuværende filer, så er du sikker på at få dem alle med :)

Hvis der er nogle engelsk ord i dit Template/tema, bliver du nok nød til at oversætte dem selv, med mindre at virksomheden som har lavet det pågældende Template har oversat den til dansk. Kig efter en mo. fil i tema mappen. Hvis den hedder Dk eller da så er der også en dansk oversættelse af din template eller tema. 

Sig til hvis du skal have hjælp :)

Mobilabonnement og aviser - #retrostil 

Fra Skagen
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 21:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Boysen,

Du kan bruge plugin'et codestyling localisation til oversaettelse, og hvis det ikke dur, maa du ind og oversaette det i dine temafiler.

Dbh
Morten.

Opsætning af wordpress, som cms eller blog:

Wordpress Academy

Tilmeldt 29. Mar 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:08

Hejsa

Hvis du har brug for hjalp kan jeg godt lige fikse det for dig uden beregning

Hilsen

lars

Domainet Tjenester.dk er til salg  kom med et bud

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 21:12

Tusind tak for Jeres hurtige hjælp, jeg prøver lige om jeg ikke selv kan klare det....

Tak tak tak :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 21:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Boysen:

Godaften

Jeg sidder lige og knokler med min kommende blog, der skal handle om sikkerhed

1. Jeg har installeret wordpress som en demo installation sammen med mit template og derfor er siden på engelsk. Er det muligt her efterfølgende at installere dansk, eller skal jeg i gang med at oversætte det selv?

2. Så vil jeg gerne have knappen på forsiden (og kategorier) skiftet. Det er knappen continue, som jeg gerne vil have skiftet, så spørgsmålet er om nogen af Jer kender stien på min server til dette? Eller skal jeg kikke i dokumentationen på mit template?

Bloggen ligger på www.sikkerhedseksperten.dk 

Hej,

1. Jeg kan desværre ikke give dig et præcist svar. Men det kommer meget an på om temaet understøtter det. Alternativet er at selv oversætte det - det tager ikke mere end 10 min.

2. URL 

 iPhone 6

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 21:21
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 21:24

Jeg går normalt bare ind i editor eller ftp og retter de steder som oversættelsen ikke gør af sig selv :)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 13:50

Jeg har tidl. ledt efter hvilke filer der skal tilrettes ved en oversættelse. Nogen der har en guide de har fundet?

Fra Skagen
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 17:14

Maelstrom:

Jeg har tidl. ledt efter hvilke filer der skal tilrettes ved en oversættelse. Nogen der har en guide de har fundet?

Hvis det er dit tema ligger de i mappen wp-content/themes/dit-tema.

Men det letteste er klart editoren i wordpress admin, husk backup, inde du begynder :)

Dbh

Morten.

Opsætning af wordpress, som cms eller blog:

Wordpress Academy

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)