Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør jeg når folk kopier min shop ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 330
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen på Amino.

Jeg har virkelig brug for noget hjælp og nogle ideer. Vi har opdaget at en shop, har kopiret vores shop.

De har kopiret logo, grafik, handelsbetingelser, nyhedsbrevs tilmelding, indkøbt kurv, De er stor set kopiret alt fra vores shop og små ting fra en anden shop.

Hvordan skal vi forholde os. Vi har selv nogle ideer, men jeg vil utrolig gerne høre jeres. 

 

Er der noget på vores shop der bare giver folk lov til at kopier på livet løs ?

Sexytoy.dk En livsstils shop med fokus på kærlighed og sex

 

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mick

Der er ikke noget på jeres site, der inviterer eller giver lov til at kopiere jer. I har rettighederne til varemærke, tekst og design. Forudsat, at I selv har skabt materialet eller sikret rettighederne hvis I har fået sitet lavet af eksterne leverandører.

Hvad I skal gøre er en temperamentssag. Jeg plejer at sige, at der er 3 muligheder når jeg lægger strategi med mine klienter:

1. Lade sagen ligge

2. Søge dialog og måske ligefrem indgå en samarbejdsaftale fremover

3. Smide fløjlshandskerne og stille krav om fjernelse, evt. erstatning

Der er fordele og ulemper ved alle tre løsninger. Kun du kender omstændighederne godt nok til at vide hvad der er det rigtige.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 330
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Mange tak for dit hurtige svar. Jeg syntes heller ikke selv at vores shop ligger op til at folk bare kan kopier og stjæle fra os.

Men det hele er bare en så frustreret sition. Det jo tæt på at være ens lille ´barn´

og igen tak for svaret.

Sexytoy.dk En livsstils shop med fokus på kærlighed og sex

 

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har et ret simpelt design du, så med mindre vi snakker 1:1 ville jeg nok ikke gå efter dette. Derimod har I copyright på alt tekst, så hvis du kan bevise at teksten er en fuldstændig kopi, ja så er dette et oplagt sted at ramme dem på.

Ud over dette kan jeg se at du bruger http://www.mbc-design.dk/, og hvis det er dem der også har lavet din konkurrents hjemmeside, ja så ville jeg overveje at tage en snak med dem.

Jeg kan fx. se på deres hjemmeside at de har lavet sitet "erotiktoys.dk" (se nedenstående).

Tilmeldt 29. Mar 11
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nok gå efter Kristians svar nr. 2 og 3 i denne rækkefølge, nr. 2 er i første omgang gratis, det er nr. 3 som regel  ikke Skype-Speechless

Køb kunst til lavpris!

BILLIGE MALERIER ONLINE!

Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 330
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

nej nej du misforstår mig http://www.mbc-design.dk har INTET med dette at gøre og det vil jeg gerne gøre helt klar. Vi er utrolig glæde for deres service. og har kun rosende ord at sige om dem.

Jeg har undladt at nævne den pågældende shop, da jeg ikke ønsker at  kæde deres og vores side sammen. Og erotiktoys.dk har heller INTET med dette at gøre.

Jeg hælder også til Kristians ide. og sige mange tak for jeres  respons.

 

og igen Mbc-design.dk har jeg kun POSITIV oplevelse med. De er ultra profe og jeg håber ikke at nogen opfatter det anderledes.

Sexytoy.dk En livsstils shop med fokus på kærlighed og sex

 

Fra 9000 Aalborg
Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rasmus,

Tak for din besked og syn på sagen.

Men det er ikke sådan det hænger sammen.. så derfor blander jeg mig nu lige offentligt, da jeg ikke ønsker at vores firma bliver udstillet på en negativ og usandt måde..

Mick og hans partner's konkurrent er IKKE en af vores kunder.. og vi har intet med dem at gøre. og jeg er i disse dage ved at hjælpe vores kunde (mick & Co) med at køre sagen videre, så vi sammen kan få lukket ned for dem som har fortaget sig dette.

De shop du henviser til.. ja, er en af vores nye kunder. Men denne kunde har intet med sagen at gøre.. bare lige for at slå det helt fast.

Det drejer sig om et helt andet firma der har fortaget sig dette her "angreb" med hensyn til at kopiere vores kundes design..mm.

Vi står 100% bag vores kunder, så det skal være ikke være tvivl om.. og vi har et rigtig godt ry i denne her branche.. så det gør mig ked af det, når sådan noget her skrives.. da det ikke er sådan sagen hænger sammen.

Så det er sådan det i virkeligheden hænger sammen..

MBC-Design Reklame / Webbureau - Klokkestøbergade 17 - 9000 Aalborg - CVR. 27387284 - Tlf. 50525218 - info@mbc-design.dk

Fra 9000 Aalborg
Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Og lige en stor tak herfra til Kristian Holte for en god samtale i dag.. :-) omkring sagen.. Kristian, du høre fra mig i morgen..

MBC-Design Reklame / Webbureau - Klokkestøbergade 17 - 9000 Aalborg - CVR. 27387284 - Tlf. 50525218 - info@mbc-design.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)