Hej Aminoer Jeg skriver herinde - først og fremmest for at søge hjælp - og for at høre om jeres erfaringer ifm. opstart af virksomhed, uden en krone på lommen. Vi har haft møde med det lokale erhvervshus, hvor vi fik mange gode input til udforming af en forretningsplan. Der ligger et kæmpe arbejde i at udarbejde en forretningsplan som virkelig batter ift. mødet med banken. Vi er virkelig klar til at udføre dette arbejde, men nu kommer det.. kan det overhoved svare sig, eller rettere.. har vi overhoved en chance? Min tanke er, at man skal kende nogen der kender nogen, eller låne pengene af en rig onkel, eller vinde i lotto. Sandsynligheden herfor er minimal og derfor må der være andre der står i samme situation som os. Er banken overhoved til at snakke med? Derfor: er det nogle af jer iværksættere, der kan komme med en succeshistorie (eller bare en historie), når man som os står overfor mødet med banken. Vi vil gøre det rigtigt første gang og derfor være 100% klar til mødet. Facts Med tak for mange gode timers læsning her på Amino,
|
Jeg kan ikke hjælpe med en aktuel case, men måske kan du komme videre ved at kigge lidt på vækstfondens 'kom-i-gang-lån'. Staten DK tilbyder at stille sikkerhed for 75% af lån op til 1 mio kr. Se mere her http://www.vaekstfonden.dk/For%20virksomheder/Kom-i-gang-laan.aspx Der er kun 9 banker i ordningen og det er dem som administrerer det.