Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kostpyramiden! Jeg fik lige lyst til rette lidt på den...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 708
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor den konstant er 10 år bagud, vides ikke. Men her er mit bud!

Jeg har set flere bud med sprut, smøger og slik i bunden! Men jeg tænker lidt mere seriøst... 

Hvordan synes du den skal se ud? Kommenter gerne på bloggen, tak!

BH Lars

http://try.dk/blog/

Fra Århus C
Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 10:43

Kunne godt tænke mig at madpyramiden samtidigt viste hvor meget mad emballage og mad affald  forurener miljøet og hvor meget co2 forbrugeren udleder når de tager bilen ned for at handle.

Det med mælk kan jeg tildels følge dig i - men der er vist forskel på kvæg til mælk og kvæg til kød. 

Bare lige mine inputs.

Iværksætter Madsen

Fra Århus C
Tilmeldt 15. Feb 10
Skrevet kl. 10:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kan se at du står inde for økologisk rengøring så jeg må da også hellere få dig tilføjet til Hverdagshelt om et par uger når konceptet er "færdigbygget" :)

Fra København
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 177
Fra  Escalate ApS Skrevet kl. 11:56

Hvorfor vil du have mælkeprodukter ud af pyramiden? Mælk er da sundt :)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:06

uden sund kost ser du ikke så flot ud og derved er det spild af penge at købe det vildt dyre tøj , bedste at spise sundt og så investere i flot tøj

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Århus C
Tilmeldt 15. Feb 10
Skrevet kl. 12:16

Gün Üret:

Hvorfor vil du have mælkeprodukter ud af pyramiden? Mælk er da sundt :)

Inde på Brug mere spild mindre der er Miljøministeriets kampagne, kan man se at et kg. oksekød kræver 45,9 kg. af naturens ressourcer og 15 500 liter ferskvand. Tror det er derfor han vil fjerne mælk da oksekød generelt ikke er godt for os. Men som skrevet, så er der forskel på kvæg til mælk og kvæg til kød. Kvæg til mælk kræver kun 4 kg. af naturens ressourcer.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:29

mikmira:

Vil man tabe sig er pyramiden ikke optimal. Vi må selv lære at udnytte den vegetabilske protein!

Kan du ikke lige uddybe den? Det med oksekød og mælk forstår jeg heller ikke? Er der ikke en masse nærring i mælk?

Derudover ved jeg da at der findes diæter som består primært at oksekød og kalkunkød fordi det er så magert ... og noget med at en proteintung kost sætter gang i forbrændingen (tror jeg nok det var)

Fra Horsens
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 12:42

Synes folk skal komme med kilder til deres påstande. Videnskabelige undersøgelser. Derfor holder links til artikler på kost.dk altså ikke..

"Oksekød er usundt" er simpelthen en ubrugelig kommentar.

Brænder for business! Altid klar på en Skype snak. "learner882"
Smykker til mænd  

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 708
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 15:31

Tak for alle jeres bidrag indtil videre...

Sandheden er nok at madpyramiden kan variere fra person til person.

For mig personligt har jeg kun oplevet positive forandringer efter jeg skal gevaldigt ned på mælk...(bruger stadig lidt skummetmælk i kaffen). Men for/imod mælk er et kapitel for sig selv og da jeg nævnte det var det kun fordi det var en del af pyramiden, mens vand ikke var;)

Videnskabelige artikler holder jeg selv meget af, men allervigtigst lytter jeg til min krop. Især synes jeg det er spændende at udelade noget fra kosten i en periode og så se hvilken forandring det kan give.  Der har jeg virkelig fået mange AHA-oplevelser gennem de senere år som jeg altså ikke har kunnet læse mig til;)

BH og endnu engang tak...

Lars

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)