Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investorer/Selvstændige spirer, nye ideer/oplæg - se her.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Oct 06
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :
    Så er det på tide at komme med endnu et par oplæg omkring ideer der er til salg/leder efter investorer.

Det skal siges med det samme, som tidligere, at jeg ikke beskriver ideerne fuldt ud her - vil dog gerne mødes og ved hjælp af en NDA (Non Disclosure Agreement) kunne løfte sløret fuldt ud for ideerne, og deres omfang helt.

Samtidigt fik jeg kontakt til mange mennesker herinde fra sidst, en del der ikke rigtigt var til noget når det kom til stykket/bare nysgerrige, og et par stykker der har købt ideer, og nu er i fuldt gang med at udvikle dem.

Som jeg nævnte sidst er ideerne til salg for et kontant beløb, dvs, du betaler X antal kroner, og fuldt ud overtager ideen, samt de intellektuelle rettigheder til den. Nu vil nogen spørge hvad de er værd, men dette har to funktioner:

1) Du køber en ide, som ingen andre har fået - i hvertfald ingen du har hørt om, eller noget du har set ( ellers var det jo ikke en god / ny ide vel.. =)

2) Du køber ideen fra mig, så jeg ved kontrakt underskriver på at jeg ikke giver denne ide videre til andre (uden de er bundne af en NDA, og dermed ikke kan bruge den uden min tilladelse), bruger den selv, eller medvirker til at tredjepart misbruger disse informationer.

Dette lyder måske ret banalt, men for at tage et konkret eksempel:

Sidste gang var der 3 personer der var interesseret i én bestemt ide jeg havde, omkring en forretningsplan/web business.

Alle 3 underskrev en NDA, fik ideen at vide - og de kendte prisen på forhånd.

En af dem købte ideen for denne pris, og de to andre fik at vide, skriftligt at ideen nu var solgt, og at de ikke måtte benytte denne, videreføre informationer om denne, eller på anden måde medvirke til skade/og eller tab af indtægter i forbindelse med udgivelse af information omkring den ide. Og da de to andre havde underskrevet på en NDA, fulgte de pænt dette, da de ellers skulle af med en klækkelig bod.

Sådan fungerer det, og det vil foregå på samme måde denne gang. Dette er samme princip og udførelse som store firmaer bruger når de leder efter nye ideer.

De ideer jeg har oppe til salg - dvs, ren overtagelse, eller hvis der kommer en interesseret investor er:

1)  Et website, omkring jobsøgning med en unik vinkel der vil være interessant for firmaer der søger, og samtidig har en helt ny holdning til indtjening. Dette koncept er aldrig set før.

Denne ide er til salg (overtagelse), eller til investering.

2) Et firma der omhandler intellektuelle rettigheder, beskyttelse af disse, foredrag, oplysning og forebyggelse, og rettet mod opstartende, såvel som kørende iværksættere.

Denne ide er kun til investering.

3) Et produkt rettet mod forældre, til deres små børn (2-6 år)

4) Et simpelt produkt rettet til hjemmet, en genstand der gør det nemt at få fat i en bestemt tøj artikel.

5) Et hobby produkt der er genialt, og ikke set før - men anvendt hyppigt. Produktet har gode muligheder for verdenspatent, og salg. Ideen er relativ simpel i udførelse.

6) En portal rettet mod musikere - ikke set før på nettet.

Tilmeldt 25. Jun 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 16:39
jeg har desvære snakket med dig og dengang lød du meget seriøs

og vi snakkede sammen flere gange i  en måneds tid

vi snakkede også om at starte op sammen

men men ?????

men lige pludselig havde du ikke tid til at ringe tilbage

du afsluttede aldrig det du gik igang med

ingen tvivl om at du har mange gode ide

men afslut de ting du nu engang er gået igang med

venlig hilsen jj.

Tilmeldt 31. Oct 06
Skrevet kl. 16:47
Nej.

Vi talte sammen. Vi lagde en plan - en del af den plan endte op med at være at DU skulle finde ud af et par ting omkring det projekt vi "arbejdede" på, og derefter hørte jeg aldrig fra dig. 

Jeg valgte ikke at kontakte dig yderligere, da jeg tænkte du nok havde tabt modet, eller lysten.

Men at hoppe til den konklusion at jeg ikke afslutter ting, er tåbeligt.

Lige så vel som det er ret kort for hovedet at lave et indlæg her, omkring dette - især når det var dig der skulle vende tilbage til mig - du kunne have sendt mig en Privat Besked, - enten nu her hvor du opdagede denne tråd, eller tidligere. Jeg har aldrig hørt dig "rykke" mig for jeg ikke svarede dig, som du påstår.

Hvis du ikke kan huske det, genopfrisker jeg gerne præcist hvad vi talte om:

Vi talte om et par ideer jeg havde, du sagde du selv havde en ide, du fortalte mig om den - og sagde du manglede en samarbejdspartner, vi skød bolden lidt rundt; Som følge deraf rejste det et par spørgsmål - nogen du skulle finde ud af, og nogen jeg skulle finde ud af.

Jeg ringede tilbage til dig, med svar på mine spørgsmål, hvor du på det tidspunkt ikke var kommet længere end at du stadig manglede en del svar på de ting du skulle finde ud af.

Jeg bad dig om at finde ud af de ting, og ringe tilbage, og hørte aldrig fra dig.

Sideløbende med dette havde jeg en del andre henvendelser, et par der udformede sig i salg af ideer, og en der resulterede i et samarbejde med en anden person herinde fra som jeg har etableret et I/S selskab med, der trives ganske nydeligt.

Dette gjorde at jeg valgte ikke at rykke dig, da jeg ikke har tid til at holde folk i kort snor - enten er man interesseret eller også er man ikke, og jeg fik klart indtrykket af du tabte pusten.

At du så har et andet billede er jeg da ked af, men det ændrer ikke på jeg tager kraftig afstand fra at du her forsøger at hænge mig ud, for et projekt du foreslog mig, som jeg hjalp dig med at tænke ind i, undersøge forholdene omkring, og var klar på at gå videre med. 

Så med fare for at du havde misforstået mig, eller omvendt syntes jeg egentlig bare vi skal glemme det i denne tråd, da det ikke er særligt relevant. 

Jeg har beviser for jeg netop ikke dropper de ting jeg går i gang med i form af to selskaber der er kørende, og ideer der er solgt.. så lad os droppe mudderkastningen og holde tråden åben for dem der har spørgsmål, ell. lignende.

Tilmeldt 25. Jun 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 18:07
jeg skriver denne afsluttende beskrivelse

du kunne ikke ringe tilbage da du var igang med at starte op med en ven

og da din søn var syg

ja vi skulle begge undersøge nogle ting men du ringede aldrig tilbage og nej jeg tabte aldrig pusten eller løsten

og ja enten er man intr. eller også er man ikke

men da vi snakkede sammen havde du mange bolde i luften og  du fik ikke afsluttet det du skulle

om jeg er biter ja for for helvede

men sur nej

slut fra mig  

Tilmeldt 31. Oct 06
Skrevet kl. 22:22
"jeg skriver denne afsluttende beskrivelse"

Okay, så kan jeg vel ikke gøre så meget mere.. øhm.

Udover det så forstår jeg ikke din bitterhed.

Du kontaktede mig for at få en ide, - og så siger du pludseligt du egentlig selv har en ide - den fortæller du mig, jeg lytter, - kommer med gode råd, og vi begynder på noget.

Uanset hvem der så aldrig ringede hvem tilbage, har jeg ikke stjålet din ide, misbrugt den, eller på anden måde saboteret den. Tværtimod, jeg gav dig input, du ved eget udsagn syntes var godt.

Så jeg forstår ikke din bitterhed - du fik da i det mindste noget ud af det.

Det er min afsluttende bemærkning til det her. Vil du diskutere yderligere, så send en besked.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)