Så er det på tide at komme med endnu et par oplæg omkring ideer der er til salg/leder efter investorer. Det skal siges med det samme, som tidligere, at jeg ikke beskriver ideerne fuldt ud her - vil dog gerne mødes og ved hjælp af en NDA (Non Disclosure Agreement) kunne løfte sløret fuldt ud for ideerne, og deres omfang helt. Samtidigt fik jeg kontakt til mange mennesker herinde fra sidst, en del der ikke rigtigt var til noget når det kom til stykket/bare nysgerrige, og et par stykker der har købt ideer, og nu er i fuldt gang med at udvikle dem. Som jeg nævnte sidst er ideerne til salg for et kontant beløb, dvs, du betaler X antal kroner, og fuldt ud overtager ideen, samt de intellektuelle rettigheder til den. Nu vil nogen spørge hvad de er værd, men dette har to funktioner: 1) Du køber en ide, som ingen andre har fået - i hvertfald ingen du har hørt om, eller noget du har set ( ellers var det jo ikke en god / ny ide vel.. =) 2) Du køber ideen fra mig, så jeg ved kontrakt underskriver på at jeg ikke giver denne ide videre til andre (uden de er bundne af en NDA, og dermed ikke kan bruge den uden min tilladelse), bruger den selv, eller medvirker til at tredjepart misbruger disse informationer. Dette lyder måske ret banalt, men for at tage et konkret eksempel: Sidste gang var der 3 personer der var interesseret i én bestemt ide jeg havde, omkring en forretningsplan/web business. Alle 3 underskrev en NDA, fik ideen at vide - og de kendte prisen på forhånd. En af dem købte ideen for denne pris, og de to andre fik at vide, skriftligt at ideen nu var solgt, og at de ikke måtte benytte denne, videreføre informationer om denne, eller på anden måde medvirke til skade/og eller tab af indtægter i forbindelse med udgivelse af information omkring den ide. Og da de to andre havde underskrevet på en NDA, fulgte de pænt dette, da de ellers skulle af med en klækkelig bod. Sådan fungerer det, og det vil foregå på samme måde denne gang. Dette er samme princip og udførelse som store firmaer bruger når de leder efter nye ideer. De ideer jeg har oppe til salg - dvs, ren overtagelse, eller hvis der kommer en interesseret investor er: 1) Et website, omkring jobsøgning med en unik vinkel der vil være interessant for firmaer der søger, og samtidig har en helt ny holdning til indtjening. Dette koncept er aldrig set før. Denne ide er til salg (overtagelse), eller til investering. 2) Et firma der omhandler intellektuelle rettigheder, beskyttelse af disse, foredrag, oplysning og forebyggelse, og rettet mod opstartende, såvel som kørende iværksættere. Denne ide er kun til investering. 3) Et produkt rettet mod forældre, til deres små børn (2-6 år) Denne ide er til salg (overtagelse), eller til investering. 4) Et simpelt produkt rettet til hjemmet, en genstand der gør det nemt at få fat i en bestemt tøj artikel. Denne ide er til salg (overtagelse), eller til investering. 5) Et hobby produkt der er genialt, og ikke set før - men anvendt hyppigt. Produktet har gode muligheder for verdenspatent, og salg. Ideen er relativ simpel i udførelse. Denne ide er til salg (overtagelse), eller til investering. 6) En portal rettet mod musikere - ikke set før på nettet. |
jeg har desvære snakket med dig og dengang lød du meget seriøs
og vi snakkede sammen flere gange i en måneds tid
vi snakkede også om at starte op sammen
men men ?????
men lige pludselig havde du ikke tid til at ringe tilbage
du afsluttede aldrig det du gik igang med
ingen tvivl om at du har mange gode ide
men afslut de ting du nu engang er gået igang med
venlig hilsen jj.