Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg meta koder på min Drupal side ?

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

En undskyldning er også på sin plads når man læser forkert hvilket jeg gjorde ved din post.

Læste følgende:

"Det er egentlig sjovt du siger det, for alle de OS jeg har sat i søen for kunder har ikke en gang skulle bruge alle de moduler som på nuværende tidspunkt er indbygget i Drupal, det er kun meget få moduler som har været nødvendige for kunden."

Som at du havde opsat Drupal for kunder der ikke havde brug for funktionerne, jeg kan nu se det ikke er hvad der står.

Det sidste du skriver i din nye post (ang. optimering til browsere) vælger jeg dog ikke at svare på da jeg håber du kan se sammenligningen ikke er retfærdig.Smile

Med venlig og fredelig hilsen
Sven Philipsen

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 18:21

Swon:

Hej Kim,

En undskyldning er også på sin plads når man læser forkert hvilket jeg gjorde ved din post.

Læste følgende:

"Det er egentlig sjovt du siger det, for alle de OS jeg har sat i søen for kunder har ikke en gang skulle bruge alle de moduler som på nuværende tidspunkt er indbygget i Drupal, det er kun meget få moduler som har været nødvendige for kunden."

Som at du havde opsat Drupal for kunder der ikke havde brug for funktionerne, jeg kan nu se det ikke er hvad der står.

Det sidste du skriver i din nye post (ang. optimering til browsere) vælger jeg dog ikke at svare på da jeg håber du kan se sammenligningen ikke er retfærdig.Smile

Med venlig og fredelig hilsen
Sven Philipsen

Det er helt fint :) den sidste kommentar var nu også mere for at understrege at det er bedre at gøre det som langt de fleste sider har brug for i selve grundsystemet. Var det i grundsystemet ville denne tråd slet ikke have været oprettet Stick out tongue

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 10:59

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:13

Jep det er korrekt, men er det muligt at gøre den unik uden at overskriften på den enkelte side skal være den samme som title? Nej vel.

Det er ikke helt optimalt. Overskrift og title skal kunne styres individuelt. Og samtidig står websidenavnet også i slutningen af title.

Selvfølgelig kan man lave en hack for at det kan lade sig gøre, men igen ikke helt optimalt at man skal til at lave hacks.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 18. Apr 07
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 11:32

@KTJ Fair nok. Så må man vente på metatags modulet eller lege 31337 h4x0r Wink

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 11:44

Arh, det er nu ikke helt rigtigt. Meta tags modulet bruges til f.eks. at lave unikke descriptions og keywords m.f.

For at ændre titlen behøver man bestemt ikke lave hacks. Pagetitle modulet klarer det ganske glimrende: http://drupal.org/project/page_title

Med det kan du både sætte den til, at automatisk benytte bestemte data, eller du kan manuelt ændre titlen på hver side. Websidenavnet og 1000 andre ting kan også ændres med modulet, der er rigtig mange muligheder. Modulet er også lavet til Drupal 7, dog kun i en beta 1 indtil videre. 

Tilmeldt 18. Apr 07
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 11:47

@Kent: Hvis man er slem, så kan man også bruge dev-versionen.

VH. GrN.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:51

Kent Medom:

Arh, det er nu ikke helt rigtigt. Meta tags modulet bruges til f.eks. at lave unikke descriptions og keywords m.f.

For at ændre titlen behøver man bestemt ikke lave hacks. Pagetitle modulet klarer det ganske glimrende: http://drupal.org/project/page_title

Med det kan du både sætte den til, at automatisk benytte bestemte data, eller du kan manuelt ændre titlen på hver side. Websidenavnet og 1000 andre ting kan også ændres med modulet, der er rigtig mange muligheder. Modulet er også lavet til Drupal 7, dog kun i en beta 1 indtil videre. 

Nu må du altså lige lade være med at svare uden om. Vi snakker lige nu om indbygget, IKKE moduler ;)

Jeg ved skam godt der findes moduler, om de virker eller ikke er lige meget i dette tilfælde, men det er nu ikke moduler vi snakker om. Vi snakker om at det er noget som bør være indbygget.

Der bliver så sagt at det er indbygget, men det er det jo så ikke.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 12:34

Men det er direkte forkert. Drupal er et framework ikke et ud af boksen system. Hvis man kun ser begrænsninger i forhold til det der ikke er indbygget i kernen, så har man helt misforstået konceptet. Drupal skal efter installation tilknyttes yderligere moduler, det er hele ideen bag, og netop derfor at vi er mange der elsker det.

Vil man have en "klump" med det hele i fra starten, skal man vælge noget helt andet. Jeg kan fint forstå dem der ikke ønsker et framework, men så er det ikke Drupal man skal vælge.  Og har man valgt Drupal, og finder ud af at man ikke ønsker et framework, så ligger fejlen da tydeligvis på ens egen side, da man i så fald ikke har sat sig grundig ind i, hvad man går ind til.

Jeg brokker mig ikke over at nogle folk ønsker noget andet end Drupal, det er bare forkert at prøve at gøre Drupal til andet end det er: et framework.

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)