Jeg sad lige og læste JP, da en artikel om den reklame dukkede op: Jeg har godt nok aldrig været den store fan af Dansk Folkeparti, og normalt vender jeg bare det døve øre til når Pia K og resten af slænget åbner munden, men nu syntes jeg simpelthen at lavmålet er nået. Den her reklame har simpelthen så kraftige racistiske undertoner, at jeg ikke kan forstå at det kan være lovligt. Til JP siger Alex Ahrendtsen: »Jeg har 30 sekunder, det er jo ikke en spillefilm eller dokumentar. På 30 sekunder skal man få dig og vælgeren til at tænke mest på de åbne grænser. Og det gør man bedst på denne måde, synes jeg,« Jeg prøver ikke på at starte en debat om Dansk Folkeparti og deres holdninger, men synes det kunne være interessant med en debat om hvor langt man kan tillade sig at gå med viral marketing. Så hvad synes i? Går de for langt, eller holder de sig inden for grænsen? Og hvor synes i grænsen går, når det kommer til at prøve at sprede sit budskab via viral marketing?
|
Tjaaa... man kan sige meget om DF.... men deres reklamer virker, du har nu lavet en tråd, hvis
der er mange flere der gør det samme, så vil jeg da kalde der god
markedesføring.... også selv om man ikke er enig i deres holdninger.