Jeg har for nyligt smidt 80.000 kroner i et APS selsskab og de har nu kørt i 2 måneder, med et lille overskud som skal blive i firmaet. Nu snakker kæresten om at jeg skal gå ind og ændre nogle ting i min forskudsopgørelse, eller kontakte skat og spørge dem hvad der skal ændres. Altså i min personlige skat, ikke firmaets. Men jeg kan ikke rigtig se hvad jeg skal ændre, tjener det samme som før, firmaet har jeg bare overtaget, skal og vil ikke hive penge ud, kan ikke se der er behov for at ændre noget ? |
elkoger:Aften
Jeg har for nyligt smidt 80.000 kroner i et APS selsskab og de har nu kørt i 2 måneder, med et lille overskud som skal blive i firmaet.
Nu snakker kæresten om at jeg skal gå ind og ændre nogle ting i min forskudsopgørelse, eller kontakte skat og spørge dem hvad der skal ændres. Altså i min personlige skat, ikke firmaets.
Men jeg kan ikke rigtig se hvad jeg skal ændre, tjener det samme som før, firmaet har jeg bare overtaget, skal og vil ikke hive penge ud, kan ikke se der er behov for at ændre noget ?
Helt enig.
Hvis du ikke agter at hæve løn eller andet, så er der ingen grund til at ændre forskudsopgørelsen, idet jeg forudsætter, at denne passer til din nuværende lønindkomst.
Du kan derimod hæve udbytte, men her er skatten endelig, hvis du holder dig inden for grænsen for den lave beskatning på 28 %,
Tonny