Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat som selvstændig

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra KBH
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 51
Fra  Hygge ole Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Aften

Jeg har for nyligt smidt 80.000 kroner i et APS selsskab og de har nu kørt i 2 måneder, med et lille overskud som skal blive i firmaet.

Nu snakker kæresten om at jeg skal gå ind og ændre nogle ting i min forskudsopgørelse, eller kontakte skat og spørge dem hvad der skal ændres. Altså i min personlige skat, ikke firmaets.

Men jeg kan ikke rigtig se hvad jeg skal ændre, tjener det samme som før, firmaet har jeg bare overtaget, skal og vil ikke hive penge ud, kan ikke se der er behov for at ændre noget ?

Hej

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

elkoger:
Aften

Jeg har for nyligt smidt 80.000 kroner i et APS selsskab og de har nu kørt i 2 måneder, med et lille overskud som skal blive i firmaet.

Nu snakker kæresten om at jeg skal gå ind og ændre nogle ting i min forskudsopgørelse, eller kontakte skat og spørge dem hvad der skal ændres. Altså i min personlige skat, ikke firmaets.

Men jeg kan ikke rigtig se hvad jeg skal ændre, tjener det samme som før, firmaet har jeg bare overtaget, skal og vil ikke hive penge ud, kan ikke se der er behov for at ændre noget ?

Helt enig.

Hvis du ikke agter at hæve løn eller andet, så er der ingen grund til at ændre forskudsopgørelsen, idet jeg forudsætter, at denne passer til din nuværende lønindkomst.

Du kan derimod hæve udbytte, men her er skatten endelig, hvis du holder dig inden for grænsen for den lave beskatning på 28 %,

Tonny

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 21:22

elkoger:
skal og vil ikke hive penge ud, kan ikke se der er behov for at ændre noget ?

Hvis du ikke trækker penge ud som løn har det ingen indflydelse på din personlige forskudsregistrering.

mvh
Michael

Fra KBH
Tilmeldt 7. May 10
Fra  Hygge ole Skrevet kl. 21:29
Altså jeg hæver min løn hver måned ud af firmaet...som en fast udgift, men ellers ikke mere

Hej

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

elkoger:
Altså jeg hæver min løn hver måned ud af firmaet...som en fast udgift, men ellers ikke mere

Hvis den løn indgår i den samlede lønindkomst i din forskudsopgørelse, så ingen problemer. I modsat fald skal du korrigere din forskudsopgørelse med lønindkomsten fra selskaber, hvis du skal undgå restskat.

Tonny

Fra KBH
Tilmeldt 7. May 10
Fra  Hygge ole Skrevet kl. 21:36
Sorry det er nok mig der ikke har givet nok informationer :D

Jeg har tidligere været ansat i det firma jeg har overtaget, jeg fik 25.000 om måneden og jeg får det samme nu.

udover dette udbetaler jeg ikke nogen penge fra firmaet til mig selv

Hej

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 21:48

Fuldstændig enig med Tonny.

Din forskudsregistrering skal (hvis du vil undgå restskat/overskydende skat) svare til din samlede løn, uanset hvor mange steder den så kommer fra.

mvh
Michael 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)