Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afstemning: Har du backup på din hjemmeside / webshop?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:
Vil det sige nogen af jer manuelt laver backup som i så har liggende? Eller er det automatisk backup hver nat af både filer og database?
Jeg køre begge dele.

Min server tager typisk automatisk backup hver dag. Mens jeg manuelt har backups liggende på min arbejdsmaskine, ekstern harddisk og Brændt på DVD.

Martin:
Og hvis i ikke har automatisk backup af filer og database hver dag, er det så fordi i syntes det er for dyrt/besværligt osv. ?
Kan ikke se det dyre i det, er der da nogen steder man skal betale ekstra for sådan noget? ja jeg spørger fordi det i mit hovede er noget som alle bør tilbyde gratis og som en service der køre automatisk.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:43

Jeg tager automatisk en kopi af alle harddiskene på alle mine servere og flytter data til tyskland via en krypteret forbindelse en gang i døgnet ... og ja jeg kan selv  tilgå mine filer :-)

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 15:08

Ud over at have backup på selve serveren, har jeg også 2 backups hjemme som jeg holder 2 forskellige steder, hvis nu man var utrolig uheldig :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 16:48

Et godt tillægsspørgsmål er om man har prøvet at udføre restore processen !

http://www.akeebabackup.com/ er et godt bud for joomla sites, enkelt at sætte op og anvende.

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:52

Alexander R. B:

Ud over at have backup på selve serveren, har jeg også 2 backups hjemme som jeg holder 2 forskellige steder, hvis nu man var utrolig uheldig :)

Ja nu du nævner det, så har jeg også en maskine stående på kontoret fyldt med harddiske der tager backup ... så jeg har både en kopi i tyskland og en på kontoret :-)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:54

Kim Hjortholm:

Et godt tillægsspørgsmål er om man har prøvet at udføre restore processen !

Det anbefales at man selv, minimum en gang om året, tester restore processen.

Jeg har aldrig haft brug for en bare-metal restore, som regel er det altid 1 af diskene i et raid jeg mister, eller en kunde der sletter sine egne filer. Men jeg har selvfølgelig simuleret nedbrud for at se om backupen var ok :-)

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)