Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med pakketransport

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Feb 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :
    Hej.

Overvejer at starte noget pakkedistribution kørsel.

''Er der nogle amino''er der har erfaring med branchen? (GSL/DHL og lignende)

Hvilke indtjeningsmuligheder er der?

Hvor store investeringer skal man påregne?

Alt input skal være velkommen. På forhånd tak.

Tilmeldt 7. Feb 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:53
Er der slet ingen der har nogle input?

PS: Skriver kun denne post for at rykke mig frem på listen over indlæg, så I ikke glemmer mig)

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 22:06
Ville holde mig fra denne branche - priserne er presset og branchen er mig bekendt ikke en guldgruppe - tværtimod så er der mange der kører med underskud eller alternativt med utrolig dårlig timeløn.

I det firma jeg arbejder i til hverdag er vores gennemsnitspris på danske pakker ca. 22 kr. (har et par hundrede tusinde erhvervspakker om året) og det er niveauet op til max. 30 kr. i gennemsnit som du skal se om du kan få økonomi ud af.

JEg tror man skal lade de store kæmpe om småtterierne og lave noget andet med sine surt tjente penge - du burde hellere finde på noget hvor du kan udnytte de lave pakkepriser ved at sælge varer som sende smed disse pakker. Det er der sikkert bedre økonomi i.

Tilmeldt 10. Jan 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 02:44
Hej Dan

Jeg har drevet selvstændig vognmandsforretning i 10 år med mange ansatte og adskillige underleverandøre.

Branchen er pt i fremgang igen og transportraterne er stigende, men ikke indenfor småpakke distribution, der skal du lave en fast timeløns aftale med eventuelle transportselskaber. Kender GLS indefra og kan ikke anbefale dette. omvendt dem jeg kender der køre i småpakke distributions delen omsætter typisk for mellem 450000 og 550000  + m pr år  ved 12 timer om dagen 5 dage om ugen. udgiftsniveauet er ca 200000- 300000 pr år medmindre at du skal betale standleje i de respektive selskaber.

Der er mange grene/nicher indenfor transport og der kan man tjene pengene. M h t etablering kan dette gøres for små penge da materiellet kan leases men der skal også mad på bordet det første ½ år det tager at få gang i forretningen

Håber det var lidt hjælp

Hilsen

Michael

Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 13:39
Jeg er selvstændig vognmand og jeg undersøgte mange forskellige firmaer inden jeg startede op der og fandt deres vilkår bedre end andre d.v.s DHL/GLS/DPD og diverse kurer firmaer de fleste kører på stoppriser og undskyld udtrykket så vil jeg hellere ligge hjemme på sofaen hos et af ovenstående er der en klausul om at du ALDRIG kan komme til at tjene mere end kr. 1900 pr. dag så skal du selv afholde udgifter på bilen og din egen løn ud af det så det mente jeg ikke var nogen guldgruppe.

Jeg har idag meldt mig ind i et firma/koncept hvor vi kører på taxameter og det er ligesom lidt sjovere da vi så får betaling for den tid vi realt set bruger.

Jeg har et fornuftig overskud og jeg har da også eget hus og privatbil samt en kone der arbejder på deltid( da det ikke er nødvendigt med fuldtid ) så jeg klager ikke og vi holder da også ferie ind imellem men i starten kræver det 10-12 timer og noglegange mere om dagen men overvej meget kraftig hvad du vil køre med og hvem du vil køre for med stoppriser på 20-25 kr så skal der mange stop til om dagen før du kan leve af det men overvej dine muligheder inden du går igang.

Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 19:59
Hej ,

jeg har tidligere kørt for GLS( det der før i tiden hed Pakke-Trans), og vil absolut fraråde dig at etablere et samarbejde med GLS. Mødetiden er tit kl.05.00, hvor du scanner og pakker din bil, fra 7-14 leverer du pakker og mellem 14-16 afhenter du pakker. Herefter skal du retur til centrallageret og læsse din bil af for pakker du har afhentet. Din typiske arbejdsdag vil derfor være fra kl. 05-17.30, og du løber simpelthen hele dagen.

Indtjeningsniveauet ligger på mellem 40.000 incl. moms til 50.000 incl moms, herfra skal du trække udgifter til diesel til varevogn, afdrag til varevogn, forsikring ( denne er iøvrigt temmelig dyr når du kører gods mod betaling), vægtafgift, reperationer, ansvarforsikring, godsforsikring, skat, moms.

Når alt er betalt vil der i gennemsnit være ca. 16.000 kr til dig selv, med en arbejdsuge på over 60 timer.

DHL, har jeg dog hørt positivt om, men regn grundigt på dine udgifter og indtægter.

Håber ovenstående var til hjælp!!

Med venlig hilsen

Codan1553

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)