Jeg skriver for at høre, nogle der er mere ekspertet på området end mig. Hvordan kan det være at når man laver et photoshop design, skærer det ud i så små stykker , sætter det op i HTML & CSS, at det kan være sååååååå lang tid om at loade??
Synes virkelig den slags hjemmesider loader sent ind i forhold til en cmshjemmeside, hvordan kan det være?
Jeg skriver for at høre, nogle der er mere ekspertet på området end mig. Hvordan kan det være at når man laver et photoshop design, skærer det ud i så små stykker , sætter det op i HTML & CSS, at det kan være sååååååå lang tid om at loade??
Synes virkelig den slags hjemmesider loader sent ind i forhold til en cms hjemmeside, hvordan kan det være?
Det kunne godt lyder som om der er gået noget galt...
1. hostingen ikke god nok.
2. billederne mm. er ikke optimeret for dit website.
3. fejl 40...
Har du et link... Så kan vi hurtigt afgører hvad der er galt
mvh. Anders Holm Arbejder med Konverteringsoptimering, brugervenlighed, troværdighed, omsætningsforøgelse og hastighedsoptimering.
Jeg vil gerne have lidt diskretion omrking mit site, håber i forstår, så derfor poster jeg ikke linket i denne tråd. Generelt syns jeg bare de designs jeg laver i PS, udskærer og sætter op i HTML, CSS er lang tid om at loade. Billederne til hjemmesiden gemmer jeg i png-24 (alt bliver faktisk gemt i png-24).
Jeg ved ikk om der er en lille finte eller noget jeg har glemt?
Det er en dårlig ide at gemme alt i png-24. Brug png til grafikelementer og jpg når det er billeder med mange detaljer som eks. fotos. Forskellen er markant. Du kan i photoshop se størrelsen inden du gemmer, med "save for web". Husk også at bruge en god compression 60-70.
Jeg har faktisk gjort som du har beskrevet. Gemt de grafiske elementer i png-24 og mine almindelige billeder er jpg. men jeg gemmer jpg, billeder osv. i 100 pct. i kvaliteten... er det forkert?
Ja meget. Du kan nemt gå ned i 70 og måske endda 60. Det kommer helt an på billedet. Heldigvis er det så nemt at bedømme i ps, da den viser dig kvaliteten efter kompression inden du gemmer. Så længe du ikke kan se forskel på den komprimerede og originalen, kan du fint gå længere ned. Det er så mange kb at spare.