Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy: Hvis du har en
god markedsføringsidé, så vil han gerne købe den, og så vil han sælge
den videre med fortjenste i hans netværk.
Det er godt nok op ad bakke det her... 
Altså...
ScanDix forhandler software produkter for Internationale producenter enten gennem importører eller direkte fra producenterne. Der er altså tre led i fødekæden som har interesse i markedsføring.
1. Forhandleren (mig)
2. Importøren
3. Producenten (f.eks. SONY CREATIVE)
Hver især har vi en pose penge, og som det forhåbentlig ikke er nogen overraskelse har producenterne den største pose penge.
Markedsvilkårene for forhandlere har ændret sig en del de sidste par år. Dvs. at importørernes og forhandleres margin er blevet beskåret meget kraftigt. Til gengæld vil producenterne støtte de mest engagerede forhandlere med f.eks. markedsføringskroner. Importørerne kommer oftest med som det tynde øl, men de er værd at tage i betragtning.
Producenterne tager så fat i de forhandlere der skiller sig ud og siger følgende til dem.
"Hør her, du kender dit lokale marked, du kender de lokale (nationale) udbydere og du kan deres sprog og kan varetage den kommunikation der skal til for at indhente og sætte gang i nogle initiativer og projekter der kan generere noget salg. Derfor kære forhandler, hvis du kan stå for den del, koordinere det hele fra start til slut, og håndtere kunderne efterfølgende der måtte komme ud af det, så er det ikke mere end rimeligt at vi bidrager til festen, det er trods alt os der tjener mest..."
ScanDix (forhandleren/mig) har ca. 2500 varenumre... Læs vores profiltekst for at få en ide om hvad det kunne være, men hvis du har behov for at se et konkret produkt så tjek f.eks. vores YouTube Kanal: http://www.youtube.com/user/scandixtube
Jeg ved snart ikke hvordan jeg kan forklare det mere tydeligt uden også at gøre arbejdet for den ydelse jeg efterlyser...