Hej Ole, er ikke i rengøringsbranchen, så noget tilbudsbrev vil jeg ikke sende dig. Men jeg har lært lidt af gamle købmænd: Lav så kort betalingsfrist som muligt. Så er sandsynligheden for at de bataler, større. Bruger du abonnementer, kan det godt betale sig at tale lidt med PBS - det behøver ikke være særligt kostbart. God vind!
|
CharlotteR:Jeg tilbyder ikke rabat, gaver eller noget som helst i den dur, når jeg sender tilbud. Jeg er ikke selv glad for at blive "charmet", så det ville ikke passe til mig. Det er rigtig fint at det virker for nogen. Det vigtige er, at det passer til dig.
Jeg bruger kun denne her for at få kunden til at reagere hurtigt. Altså kort frist på 3-5 dage. Tilbudet er stadig gældende i 30 dage eller hvad jeg nu plejer at sætte det til. Det skal siges at jeg har ikke så høj succesrate med at få kunderne til at reagere så hurtigt.
Men jeg tror, at hvis kunden er i beslutningsfasen og sammenligner flere tilbud hvis pris matcher, og kunden har tillid til alle tilbudsgivere, så er det højst sandsynligt den som har givet lidt mere, der får ordren.
Det er udfra filosofien: Giv kunden lidt mere end hvad han betaler for.