Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kundekartotek system søges.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Vi er efterhånden ved at have en del kunder, og de er blevet svære at holde styr på.

Vi handler med varepartier. Har en del forskellige kunder, som skal have tilbudt varer i forskellige kategorier.

Findes der et system hvor man kan oprette ens kunder, og så have et bedre overblik over dem, end man har i f.eks. en mail-liste eller i en bog?

Lad mig høre jeres idéer.

Venligst

Rasmus

Handel med varepartier via Trademen

Fra Stouby, Vejle
Tilmeldt 19. Sep 09
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er lige begyndt at bruge webCRM og selvom systemet ikke kan alt det vi egentlig gerne ville ha, så er vi ok tilfredse.

Fra København
Tilmeldt 17. Jan 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus,

En af de erfaringer jeg har med innovative virksomheder er, at de ofte vælger at tænke for småt, uden at der er grund til dette. Og hvad har det så med et kundekartotek at gøre?

For nydelig var jeg ude hos en kunde, som vi levere en CRM-løsning til, og deres data ligger pt. i Excel , og nu har de så taget beslutningen om at gå CRM vejen. Og nu starter det sjove med at konvertere/portere disse data over i CRM-løsningen.

Det gode er, at de har valgt ikke at gå via et kundekartoteket først, og derved potentielt skulle igennem 2 konverteringer Excel -> kundekartotek -> CRM. Og det er fordi, de har visioner om at blive større - de kunne teoretisk klare sig med et kundekartotek i dag...

Jeg er sikker på at mange små virksomheder vælger at gå via et simpelt kundekartotek, fordi de ikke har viden nok til at forstå hvilke fordele en CRM-løsning giver. Bla. fordi virksomheden er så lille, at det meste nemt kan rummes i hovedet. Men skulle det gå så galt, at den faktisk får succes, så bliver hovedet hurtigt for lille eller informationer spredt på for mange hoveder, så det bliver svært at overskue.

CRM (Customer Relation Management) er et begreb som i dagens Danmark dækker over alt fra en kundedatabase op til en strategi. Og ja, den kan koste spidsen af en jetjager (Eller mere hvis man tager ”http://www.hvadkosterspidsenafenjetjager.com” for gode vare), men den kan også koste det samme som et simplelt kundekartotek. Filosofien i en CRM-løsning er bl.a. at dele viden om kunderne blandt virksomhedens medarbejder, der har med kunder at gøre (og hvem har ikke det).

Der er mange fordele i dette

  • Kontakt data deles (kundedatabasen)
  • Historikken omkring kontakten med kunden deles (E-mail, Opkald, møder m.m.)
  • Salgsstyring (Fælles forståelse for hvorledes salget nu og i fremtiden ser ud)
  • Kontrakter
  • Kundeklager
  • Osv. osv.

Og nu kommer salgstalen:

SugarCRM er blandt de bedste CRM-systemer i verden, og den findes også i en gratis version, så du med hosting kan få et rigtig CRM-system til samme pris som de ”kundekartoteks” lignende systemer, der er derude. En lille ulempe ved SugarCRM er, at der faktisk er for mange funktioner i systemet, men dem kan man heldigvis lukke ned for (Og så skal de jo bare aktiveres når din virksomhed bliver større).

Med prisen i mente ville jeg skippe kundedatabasen og gå direkte til CRM - så har du i det mindste ikke den hovedpine, når virksomheden vokser.

Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte mig.

Med venlig hilsen

Dan Taxbøl
20twenty

P.s. Du kan downloade SugarCRM her 

Fra Fredensborg
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 150
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus,

 

Prøv SalesMind.dk. Det er et system der er udviklet til netop det behov du har. Det er super effektivt og koster ikke ret meget.

Ring gerne på 26310848 hvis du vil have en gennemgang.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil have det rigtige system fra starten af, så vælg Microsoft Dynamics CRM, det kan integreres med stort set alt ... til at starte med kan du integrere det direkte i din outlook. Du kan komme igang nu fra 250kr/mdr .. eller du kan starte med en gratis prøveversion i 30 dage.

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)