Hej. Vi er efterhånden ved at have en del kunder, og de er blevet svære at holde styr på. Venligst |
Vi er lige begyndt at bruge webCRM og selvom systemet ikke kan alt det vi egentlig gerne ville ha, så er vi ok tilfredse.
Hej. Vi er efterhånden ved at have en del kunder, og de er blevet svære at holde styr på. Venligst |
Handel med varepartier via Trademen
Hej Rasmus, En af de erfaringer jeg har med innovative virksomheder er, at de ofte vælger at tænke for småt, uden at der er grund til dette. Og hvad har det så med et kundekartotek at gøre? For nydelig var jeg ude hos en kunde, som vi levere en CRM-løsning til, og deres data ligger pt. i Excel , og nu har de så taget beslutningen om at gå CRM vejen. Og nu starter det sjove med at konvertere/portere disse data over i CRM-løsningen. Det gode er, at de har valgt ikke at gå via et kundekartoteket først, og derved potentielt skulle igennem 2 konverteringer Excel -> kundekartotek -> CRM. Og det er fordi, de har visioner om at blive større - de kunne teoretisk klare sig med et kundekartotek i dag... Jeg er sikker på at mange små virksomheder vælger at gå via et simpelt kundekartotek, fordi de ikke har viden nok til at forstå hvilke fordele en CRM-løsning giver. Bla. fordi virksomheden er så lille, at det meste nemt kan rummes i hovedet. Men skulle det gå så galt, at den faktisk får succes, så bliver hovedet hurtigt for lille eller informationer spredt på for mange hoveder, så det bliver svært at overskue. CRM (Customer Relation Management) er et begreb som i dagens Danmark dækker over alt fra en kundedatabase op til en strategi. Og ja, den kan koste spidsen af en jetjager (Eller mere hvis man tager ”http://www.hvadkosterspidsenafenjetjager.com” for gode vare), men den kan også koste det samme som et simplelt kundekartotek. Filosofien i en CRM-løsning er bl.a. at dele viden om kunderne blandt virksomhedens medarbejder, der har med kunder at gøre (og hvem har ikke det). Der er mange fordele i dette
Og nu kommer salgstalen: SugarCRM er blandt de bedste CRM-systemer i verden, og den findes også i en gratis version, så du med hosting kan få et rigtig CRM-system til samme pris som de ”kundekartoteks” lignende systemer, der er derude. En lille ulempe ved SugarCRM er, at der faktisk er for mange funktioner i systemet, men dem kan man heldigvis lukke ned for (Og så skal de jo bare aktiveres når din virksomhed bliver større). Med prisen i mente ville jeg skippe kundedatabasen og gå direkte til CRM - så har du i det mindste ikke den hovedpine, når virksomheden vokser. Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte mig. Med venlig hilsen Dan Taxbøl P.s. Du kan downloade SugarCRM her |
Hej Rasmus,
Prøv SalesMind.dk. Det er et system der er udviklet til netop det behov du har. Det er super effektivt og koster ikke ret meget. Ring gerne på 26310848 hvis du vil have en gennemgang. |
Hvis du vil have det rigtige system fra starten af, så vælg Microsoft Dynamics CRM, det kan integreres med stort set alt ... til at starte med kan du integrere det direkte i din outlook. Du kan komme igang nu fra 250kr/mdr .. eller du kan starte med en gratis prøveversion i 30 dage.
|