Jeg søger gode råd til, hvad jeg kan gøre for at tiltrække annoncører til mit website.
Tager I selv kontakt til firmaerne, eller er der andre firmaer, som er mere drevne i at få lavet gode annonceaftaler?
Jeg har forsøgt mig med Google, EuroAds, Etailmedia og lignende, men ønsker i stedet direkte kontakt til annoncører. Det er i en størrelsesorden hvor jeg ønsker annoncører til min. 100.000 visninger pr. måned med en specifik målgruppe. Jeg har en højre spalte på 160x600px.
Du bliver nok selv nødt til at kontakte firmaerne, hvis du vil have særaftaler. Da du ikke vil bruge de store affiliate netværker er det nok det eneste du kan gøre
Du bliver nok selv nødt til at kontakte firmaerne, hvis du vil have særaftaler. Da du ikke vil bruge de store affiliate netværker er det nok det eneste du kan gøre
Jeg har tidligere benyttet nogle mere relevante annoncører fra de forskellige affiliate netværker, men disse er desværre ikke længere at finde på denne måde. Jeg søger nogle med mere relevans for mine brugere end de, jeg kan finde i dag. Det er grunden til at jeg tænker, at jeg vil ud og opsøge.
Jeg kan slet ikke få øje på en 'Annoncer' side? Hvis jeg kom forbi din side ville jeg slet ikke vide at det var muligt at annoncere. Jeg synes du skal prøve at lave en side hvor du beskriver hvor mange besøgende du har, hvor mange sidevisninger, hvem dine besøgende er, og selvfølgelig hvor meget det koster at annoncere. Så har firmaer i hvert fald en mulighed for at kontakte dig.
Jeg kan slet ikke få øje på en 'Annoncer' side? Hvis jeg kom forbi din side ville jeg slet ikke vide at det var muligt at annoncere. Jeg synes du skal prøve at lave en side hvor du beskriver hvor mange besøgende du har, hvor mange sidevisninger, hvem dine besøgende er, og selvfølgelig hvor meget det koster at annoncere. Så har firmaer i hvert fald en mulighed for at kontakte dig.
Hej Erik,
Tak for din tilbagemelding, jeg har set sådanne tilbudssider andre steder. Vil det være bedst at sende et sådan tilbud direkte til virksomhederne? Jeg tror ikke, at der er mange af dem, der kommer forbi min side - uden dog at vide det :)
Er det ikke almindeligt at "leje" en marketingsmedarbejder til sådan noget? Måske det almindeligvis ikke kan betale sig?
Tak for din tilbagemelding, jeg har set sådanne tilbudssider andre steder. Vil det være bedst at sende et sådan tilbud direkte til virksomhederne? Jeg tror ikke, at der er mange af dem, der kommer forbi min side - uden dog at vide det :)
Jeg tror Erik mener en side som denne eller denne (min egen). Jeg er dog ikke enig med Erik i, at man absolut behøver at oplyse annonceringspriser direkte på en sådan side.
Min erfaring med denne type sider, er dog at de ikke kaster særligt meget af sig, og at man derfor skal gå lidt hårdere til værks, hvis man gerne vil have resultater (dermed ikke sagt at du ikke skal lave siden - for det bør du)
Lone_a_p:
Er det ikke almindeligt at "leje" en marketingsmedarbejder til sådan noget? Måske det almindeligvis ikke kan betale sig?
Generelt vil jeg anbefale dig at prøve dig frem. Man kan anvende både emails, salgsbreve (post) og telefon. Prøv i første omgang selv at foretage et salg - så er det nemmere at vurdere, hvor meget der skal til og om det netop kan betale sig at hyre en salgsmedarbejder.
I salgsbreve/mails eller salgstaler skal der indgå nogle fakta om hvor mange besøgende du har og de besøgendes demografi (hvem de er). Husk at det hele handler om at give potentielle annoncører lyst til at annoncere på din side.
Ps. telefonen er ofte det mest effektive salgsredskab (hvis man bruger den rigtigt)