Du har ret, vi bliver ikke enige her.
Jeg ved ikke hvilke grundregler du hentyder til? Jeg kender dem ikke og har vel lavet 4-5 virksomheder med god succes på trods af min uvidenhed. Det er muligt at man ifølge en eller anden Handelsskolebog skal følge nogle regler, men i den virkelige verden gør man som man lyster.
Havde Nokia heddet Amino, så havde vi sagt: "Amino - Connecting people" og de havde ikke solgt en tlf. mindre, på trods af at der ikke er de store muskler i en tlf. Og havde Nike heddet Nokia, ja så var der såmænd nok også solgt lige så mange sko.
Jeg er ked af at sige det, men du lægger alt for meget betydning i hvad firmanavne betyder. Din ide med Axon er fin, men ikke lige så god. Vil du f.eks. promovere din URL i en radioreklame, bliver du nødt til at stave det. Ellers vil folk ikke vide om det var akson.dk, ackson.dk, acson.dk etc.
Nuvel, du har dine teorier og jeg har mine og fred være med det.
Dbh Martin