Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp ifht ide til et produkt

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 26. May 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg står i den situation at jeg har haft en ide til et nyt produkt i noget tid, men ikke fået gjort noget ved det, som jeg dog vil nu.

Jeg har aldrig prøvet at udvikle et fysisk produkt, eller nok snarere i dette tilfælde, prototyper på et fysisk produkt, og kunne godt bruge en smule hjælp og råd.

Det er et elektronik produkt som skal indeholde Bluetooth og en lille højtaler, samt batteri - noget lignende et bluetooh headset.
Mine spørgsmål er:

- Hvis jeg skal have udviklet prototyper på disse, hvilke info skal et firma have for at kunne lave dem?
Jeg tænker de skal have en specifikations-liste og evt tegninger?
Er det muligt at finde nogle tegninger og specifikationer som andre tidligere har lavet, for at se hvad de har sendt til en fabrikant?

- Jeg har overvejet at lægge det op på Alibaba .com, eller er der alternativer/bedre steder?

- Hvis jeg skulle have professionel hjælp til dette, har jeg tænkt på at hive fat i DTU eller en ingeniørskole, eller har I andre forslag?

Håber meget at I kan hjælpe :)

Tilmeldt 20. Oct 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
DTU eller en ingeniørskole vil muligvis kunne hjælpe, men deres erhvervserfaring er begrænset, og jeg tvivler stærkt på at du vil kunne købe den nødvendige service online, når du er så tidligt i forløbet. Hvis du skal købe noget som helst online, skal specifikationerne være mejslet i sten.

Normalt foregår det sådan, at idémanden kontakter et udviklingshus, hvor du så sætter dig sammen med en konstruktør og finder ud af hvad dine ønsker er, og hvad der kan lade sig gøre. På den baggrund udarbejder man så tekniske tegninger, diagrammer, og prototyper. Alle tingene vil et udviklingshus kunne hjælpe dig med, men som du nok allerede har regnet ud, er det ikke billigt.

Hvis dine midler er begrænsede, vil jeg tro din bedste chance er at forklare mere om hvad dit projekt går ud på, og så se om du kan finde en "ekspert" der har lyst til at bruge lidt fritid på det.



Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan prøve at kontakte Claes fra https://ccembed.dk/ - han hjælper netop startups med elektronik. Til dagligt arbejder han på SDU med robotteknologi.

Du må gerne skrive, at det er mig, der har henvist dig Yes

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)