Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliv mere produktiv foran computeren

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 02:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej folkens,

Har du problemer med at koncentrere dig, fordi du hele tiden checker Facebook og Twitter, eller fordi mailboksen konstant larmer?

Det havde jeg - men nu har jeg fundet løsningen.

Derfor tænkte jeg, at jeg lige ville gøre jer opmærksom på programmet Freedom.

Kort fortalt er der tale om et program, der kan slukke internettet i et tidsrum, som du selv definerer. Det kan være alt fra et minut til flere timer af gangen.

For at få adgang til internettet igen, mens Freedom kører, skal du genstarte din computer. Det er, ifølge programmets forfatter, med til at forhindre dig i at snyde. 

Politiken har ligeledes omtalt programmet og dets fordele idag.

Hvad siger du - er det noget for dig? Eller har du måske allerede erfaringer med Freedom?

Tilmeldt 24. Aug 10
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 02:26

Virker som et program jeg kan bruge, desværre.

Fra København
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 223
Fra  Tekstcentralen Skrevet kl. 12:03

Også jeg... men det lyder som et af de programmer, der kræver selvdisciplin at bruge - og hvis man i forvejen har selvdisciplin, har man ikke brug for det. Eller hvad?

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 12:33

Dagsplaner:

Det er ikke længere så tit man løber ind i personer der arbejder med "mit liv og min tid" filosofien. Den som går ud på at tid er veldefineret og det så alene er et spørgsmål om hvad man anvender tiden til.

Øvelsen går så ud på at man udarbejder en dagsplan gerne en med opgaver der gælder som hovedregel for en del af dagen.

Eks.

Læse/besvare mails fra kl: til kl:
Læse snail mail ect. ect.    fra kl: til kl: 

Og så skal vi jo overholde dette - mails kunne være fra kl: 7:00 - 8:00 der er ro dertil kunne også være 8:00 - 9:00

Altså gøre en liste med daglige vigtige herunder faste gøremål og få det gjort - diciplin som det er nævnt !

Jeg syntes man ser mere og mere hvordan vi har "flapsihapsi" - gør alting samtidigt måske vi skal have en omgang med "Din tid og dit liv"  igen - ?      

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 12:43

Rasmus Lindgren:

Kan også anbefale RescueTime

Enig og det kan være en skræmmende oplevelse ;-)

/Søren

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 12:46

Det lyder faktisk som et ganske smart program! - Problemt er bare, hvis internettet skal bruges til ens arbejde. Det kunne være, at man bare skulle blokere Facebook i et tidsrum i stedet. Embarrassed

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 21:24

Halfdan Timm:

Det lyder faktisk som et ganske smart program! - Problemt er bare, hvis internettet skal bruges til ens arbejde. Det kunne være, at man bare skulle blokere Facebook i et tidsrum i stedet. Embarrassed

Det er rigtigt nok. Men ofte ved du jo nogenlunde hvad det er for informationer, du skal bruge, når du eksempelvis skal skrive en artikel. Dem kan du jo bare åbne og så browse dem offline. 

Under alle omstændigheder et rigtig fedt program, har leget lidt med det og synes faktisk, at det fungerer fint.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)