Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback søges på iPhone/Android app - idé.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 10
Indlæg ialt: 294
Fra  lukket virksomhed Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Min ven og jeg sidder lige og snakker, da vi kommer på en idé til en ny iPhone/Android app.

Idéen bag app'en, som vi kalder Simple Sentences, er at man har et værktøj til rådighed, når man er ude at rejse, der gør det nemmere for brugeren at kommunikere på det lokale sprog. Applikationen kommer til at indeholde de mest basale sætninger, man har brug for når man er i udlandet, som f.eks. at bede om regninger på en restaurant. 

Standard versionen er gratis, mens der kommer en udvidet version til 6 kr.

Versionen til 6 kr skal have en funktion der gør at smartphonen læser sætningen op for en, således at man ikke behøver at kæmpe med at læse sætningen op. Udover det kommer den udvidet version også til at indeholde endnu flere sætninger, end gratis versionen.

-Hvad synes i om idéen :-)?

Venlig hilsen

William Frost

:o) 

Fra Herfølge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 98
Fra  Oxholm of Denmark Skrevet kl. 01:04

Umiddelbart god idé!

Det er en smule arbejde i det, men det er jo ikke uoverkommeligt!

En ting du (efter min mening) er 100% nød til, er ikke at bruge en elektrisk oplæser til sætningerne. Det er ofte (99 ud af 100 gange) så irriterende, uprofessionelt og ligegyldigt at høre på. At optage hver eneste sætning er sværere, no doubt, men resultatet er langt bedre.

Jeg ville højst sandsynligt købe app'en hvis jeg skulle til et land eller kontinent der ikke taler godt engelsk.. derfor ville jeg fokusere på Rusland, Asien og Afrika.. ;-) 

Spændende idé.. massere af markedsførings muligheder osv.!

- Nikolaj Gilstrøm :-)

Tilmeldt 10. Apr 10
Indlæg ialt: 294
Fra  lukket virksomhed Skrevet kl. 01:08

Hej Nikolaj :-)

Tak for din feedback! 

Det var også vores plan at få optaget sætninger manuelt, i stedet for, at bruge en elektronisk oplæser, hvor det kommer til at lyde klodset/uprofessionelt som du også siger, og måske endda ikke en gang er oversat korrekt. 

Venlig hilsen

William Frost

:o) 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:45

Har I undersøgt hvor mange apps der er med det?

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:12

Jeg synes faktisk det lyder som en rigtig god ide. Nu ved jeg dog ikke om der allerede eksistere Apps som dette, men ville nok forslå jer at fokusere på f.eks. Engelsk->Spansk, Engelsk->Russisk osv, da det nok er der i fanger den største målgruppe.

Hvis i så kunne lave et super brugervenligt interface, med fraserne indelt i brugbare kategorier (f.eks. bruger man ikke de samme fraser morgen, middag og aften når man rejser rundt), og som tidligere nævnt i tråden, indtalte oversættelser hvor udtalte og oplæsning er både klart og korrekt.

Held og lykke med jeres App; vil også helt klart forslå jer ikke kun at fokusere på det danske marked (aner ikke hvor stort det er) men istedet også at lægge fokus på at lave jeres App på Engelsk; jeres potentielle bruger-base er mange gange større på den måde. (Hele USA + England pluds resten af de lande i Europa hvor folk taler & læser tilstrækkelit Engelsk)

Held og lykke med jeres projekt!

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 10:48

Lidt ligesom hvis man downloader Itranslate, skriver sin egen, sætning, og beder den om at læste sætningen højt? :-)

Det eneste "nye" jeg kan se i jeres app, vil være, som tidligere nævnt, at få det hele indtalt manuelt.

Mvh

C.P

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)