Min ven og jeg sidder lige og snakker, da vi kommer på en idé til en ny iPhone/Android app. Idéen bag app'en, som vi kalder Simple Sentences, er at man har et værktøj til rådighed, når man er ude at rejse, der gør det nemmere for brugeren at kommunikere på det lokale sprog. Applikationen kommer til at indeholde de mest basale sætninger, man har brug for når man er i udlandet, som f.eks. at bede om regninger på en restaurant. Standard versionen er gratis, mens der kommer en udvidet version til 6 kr. Versionen til 6 kr skal have en funktion der gør at smartphonen læser sætningen op for en, således at man ikke behøver at kæmpe med at læse sætningen op. Udover det kommer den udvidet version også til at indeholde endnu flere sætninger, end gratis versionen. -Hvad synes i om idéen :-)? Venlig hilsen William Frost |
Umiddelbart god idé!
Det er en smule arbejde i det, men det er jo ikke uoverkommeligt!
En ting du (efter min mening) er 100% nød til, er ikke at bruge en elektrisk oplæser til sætningerne. Det er ofte (99 ud af 100 gange) så irriterende, uprofessionelt og ligegyldigt at høre på. At optage hver eneste sætning er sværere, no doubt, men resultatet er langt bedre.
Jeg ville højst sandsynligt købe app'en hvis jeg skulle til et land eller kontinent der ikke taler godt engelsk.. derfor ville jeg fokusere på Rusland, Asien og Afrika.. ;-)
Spændende idé.. massere af markedsførings muligheder osv.!
- Nikolaj Gilstrøm :-)