Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg hoppet i med begge ben hvad angår FB annoncer?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 21. May 07
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Forleden fik vi en opringning fra et firma som solgte facebook annoncer, eller rettere, så solgte de opsætningen og administrationen af det.

Selvfølgelig var man lidt skeptisk. Ikke mindst fordi man godt kunne mærke den unge fyr i den anden ende var lidt "smart i en fart".

Efter lidt betænkningstid ville han så kontakte os igen, hvor vi var blevet enige om at prøve det, bare for at se hvad det nu var og om det virker. Så vi tog imod et tilbud der hed 1.2mio visninger fordelt over 3 uger, med alderen 20-60år. Det skulle så koste 5000,- +moms

Det der undrer mig mest er, at vi er 3 personer der har siddet på FB og virkelig bare banket nogle sidder igennem når vi lige havde tid. Og ingen har os har set vores annonce så meget som en enkelt gang.

Og efer at have rykket for vores statestikker, så fik vi en melding om der har været været 120.000 visninger den første uge.

Lyder det virkelig som det skal?

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 20:27

Facebook annoncer laves på den måde, at man vælger forskellige grupper, jobs osv. som personerne i den aldersgruppe skal være medlem af eller have. Hvis I ikke er med i en af de grupper, eller har skrevet at I besidder den jobtitel, så vil I ikke se reklamen.
Desuden skal du huske at visninger er ikke lig med salg, fordi ville det nok være mere smart, hvis jeres bureau fokuserede på salg og ikke på hvor mange visninger en reklame har. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 21. May 07
Skrevet kl. 20:56

Det segment der skulle sigtes efter, var alt og alle i en vis radius og i alderen 20-60 år. Hvilket er kretierer vi alle 3 opfylder. :)

Når du nævner visninger ikke er lig med salg, hvad tænker du specielt på det?

Vi sælger ikke rigtigt noget direkte, men er bare ude på at så mange som muligt ser vores annonce. Så hvis vi får et tilbud om at vores annonce vil blive vist 1.2mio gange i løbet af den aftalte tid, så burde det vel ikke være sådan, at der efter 3 uger kun har været 400.000 visninger?

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Fra  Linde-media Skrevet kl. 21:00

Jo, det lyder ikke særlig langt ude. Man byder jo om kap, og hvis i skal spare penge, så går det jo kke at betale en masse ekstra for at blive vist HVER gang.

400.000 i 3 uger er nu også meget fint efter min mening. Det har kan da godt have givet jer en del ''brand værdi'' - i forhold til synlighed.  

Men for en sikkerhedsskyld: Få adgang til rapporten, så i kan se om i får kliks, og om de gør som de skal :=) 

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 21:06

Hvis I er blevet lovet 1,2 millioner visninger, så er det dét, I skal have. Indtil videre ser det med andre ord ikke tilfredsstillende ud. 

Jeg kan ikke se hvad sagens øvrige omstændigheder har med noget at gøre. Så må sælger lade være med at love mere, end han kan holde. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Fra  Linde-media Skrevet kl. 21:11

BZR:

Hvis I er blevet lovet 1,2 millioner visninger, så er det dét, I skal have. Indtil videre ser det med andre ord ikke tilfredsstillende ud. 

Jeg kan ikke se hvad sagens øvrige omstændigheder har med noget at gøre. Så må sælger lade være med at love mere, end han kan holde. 

Jo, det er rigtigt, men hvis de ''kun'' vil betale 5000 kroner, så kan han jo ikke overbyde markedet, og derfor få en masse visninger. Så bliver han nødt til at sætte prisen på markedsniveau eller under, for ellers overstiger prisen i sidste ende budgettet

Men det er klart, at du skal have adgang til rapporten på facebook-annoncerne, så du kan undersøge om han gør sit arbejde! 

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 21:16

Nu kan jeg ikke se, om i også har sagt til dem at det skal være danmark?

Jeg er enig med de øvrige, om at få adgang til rapporten.

Lige en kommentar til denne:

Det der undrer mig mest er, at vi er 3 personer der har siddet på FB og virkelig bare banket nogle sidder igennem når vi lige havde tid. Og ingen har os har set vores annonce så meget som en enkelt gang.

Facebook har, ifølge søgning på google (facebook page views), 260 milliarder sidevisninger per måned - globalt (ca. 8,6 mia. per dag). I skal virkelig få 'banket nogle sider igennem' før i selv ser reklamen :P

Fra Aarhus
Tilmeldt 21. May 07
Skrevet kl. 21:21

Se nu begynder jeg at kunne forstå det... Jeg valgte at sige ja til det firma (må man egentlig nævne navnet?) fordi jeg ikke var inde i alt det med bud, cpc og hvad der ellres var af "ukendte" ting.

Jeg ville jo bare mene, at når vi så siger vi vil prøve at bruge 5000,- på det, at ham sælgeren så snakker om så mange visninger. Han må jo vide, at efter de har fået deres andel, at der så ikke er penge nok til at garantere 1.2mio visninger...? Eller glemmer jeg en faktor?

Fra Aarhus
Tilmeldt 21. May 07
Skrevet kl. 21:27

Mads:

Nu kan jeg ikke se, om i også har sagt til dem at det skal være danmark?

Jeg er enig med de øvrige, om at få adgang til rapporten.

Det er i en radius af 150km rundt om Fredericia.

I det tilbud jeg fik, stod der at der var 490.000 facebook brugere i det segment vi skød efter.

Og da jeg ikke gå ud fra at alle 490.000 er desideret aktive, så gik jeg ud fra at chacnerne ville være rimlige. :) Men på den anden side, hvis de kun har haft 120.000 visninger på den første uge,  så virker det bare suspekt på sådan en rookie som mig :)

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 21:27

RhyMe:

Jeg ville jo bare mene, at når vi så siger vi vil prøve at bruge 5000,- på det, at ham sælgeren så snakker om så mange visninger. Han må jo vide, at efter de har fået deres andel, at der så ikke er penge nok til at garantere 1.2mio visninger...? Eller glemmer jeg en faktor?

Og det er lige præcis min pointe, uanset hvordan Facebooks annonceringssystem hænger sammen. Hvis det var sådan, at han ikke kunne garantere 1,2 millioner visninger, så kunne han omformulere salgsargumentet.

Han kunne sige, at I kunne få helt op til 1,2 millioner visninger, men da systemet har de og de begrænsninger, så er det ikke altid, at det er muligt. 

Man kan sagtens være ærlig og samtidig skrue et konkurrencedygtigt tilbud sammen, men det har sælger i det her tilfælde tilsyneladende ikke forstået.

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)