Pris på fragt af et tørrestativ til 14542 Werder ønskes Dimension 1,2m x 0,1m x1,5 m vægt 95 kg Som ekstra pris stolpe ø12cm x 3m vægt ca 17 kg Dbh. Christian Schneider |
Fragt til Tyskland
Jeg har fået priser fra to firmaer 1188,- og 1450,- inkl moms, men kunden i Tyskland syntes fragten er alt for dyr set i forhold til hvad produktet koster (3285,- inkl. moms.) Kunden er nu gået i gang med at undersøge, hvad det fragten koster, hvis de sørger for fragten, bliver godt at høre hvad prisen så bliver. /Christian Schneider |
Ja den pris er helt skidt, så det kan jeg godt forstå den tyske kunde brokker sig over.... det halve må være rigeligt, selv hvis man betragter sendingen som en minimum, hvilket de nok vil gøre. Jeg kan se af andre af dine tråde du jævnligt bøvler med fragt: Derfor synes jeg du skal bede mindst 3-5 speditioner om at lave et zone tilbud på de lande du gerne vil sælge til. Lad bare speditørerne vide du spørger andre, så bliver de helt automatisk mere skarpe. Når du beder om sådanne spot priser, får du som regel bare standard prislisten. Der er ingen grund til at være den første i Danmark der betaler fuld prisliste til en speditør. Det har den ydeligere fordel, at du kan svare hurtigt når der kommer en forespørgsel fra kunden eller måske endda starte opsøgende salg og være skarp. //
|
Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.
Hej Christian, Med de mål du har oplyst bør jeg kunne klare det for Dkk 800,- for stativet. Stolpen giver lidt problemer og ekstra håndteringen og vil tro det vil ligge på Dkk 200,- ekstra Ved ikke om de priser du oplyse var inkl. stolpen, men nu har du lidt at sammenligne med, og sig til hvis jeg skal undersøge nærmere hvis du ikke finder noget billigere... Herlige tirsdags hilsner /Sune ics@forwarder.dk / Tlf: 70207511
|
Tak for dit svar jeg kan se at jeg må til at være lidt bedre til at håndtere den transport branche. Problemet er også i DK pt svinger fragtprisen for DF fra 406 til 791,- inkl. moms, privat modtager gebyr, olietillæg og miljøtillæg, den pris kan jeg slet ikke få kunden til at betale. Produktet er nyt og mange har hjulpet til med at få den rigtige kostpris på produktet, men det er stoppet ved transport, her kniber det da varen ikke står på en palle, der kan faktisk stå 10 på en palle men kunden skal jo normalt kun have en. Tørrestativet er pakket meget forsvarligt ind jeg har aldrig haft transportskader men vognmanden skal jo bruge en sækkevogn for at håndterer varen og det er måske her problemet ligger. Det er vel ikke unormalt at et produkt ikke kan være på en EU palle jeg kunne nævne nogle stykker. Hvis der er nogle der kender et transport firma der er gode til netop denne type opgaver hører jeg gerne fra Jer. leveringstiden må gerne være 3-4 dage. Dbh. Christian Schneider
|
Hej Hvor tit har du egentlig forsendelser til tyskland? Umidelbart vil jeg forslå dig at finde et fragtmandsfirma i tyskland som du kan samarbejde med da det formodenligt vil være lagt billigere i fragt. En ande løsning kunne være at have lagerhotel på sjælland, da fragt fra sjælland til tyskland er meget billigt pga. der stort det ikke er noget fragt for vognmændene at tage med tilbage til tyskland når de har leveret gods i DK. Mvh Ravn |
Hej Christian, Jeg er umiddelbart sikker på du kan booste dit salg i Tyskland hvis du griber det lidt an på tyskernes måde. Hvis jeg var dig ville jeg prøve følgende tage fat i de store DIY markeder i Tyskland som umiddelbart må være et godt sted for dig at komme ind, det kunne være; Praktiker, OBI, BAAR, Hornbach, Bauhaus og der er sikkert mange flere... Det har flere danske producenter af brændeovne m.m. haft succes med i mange år. Ellers er der jo muligheden for at arbejde gennem en agent/forhandler (Vertreter), det har den fordel at de kender markedet, har kunderne og laver dit salg og du kan koncentrere dig om produktion og logistik... Priserne på det tyske marked er dog på mange ting maget lavere især ved de store kæder, har du lavet eksportpriser? eller sælger du til samme pris overalt? husk du kan få lidt stordriftsfordele ud af større ordre, men det behøver jeg ikke fortælle dig sikkertl. Husk! 80mio tyskere at sælge til. Umiddelbart er jeg ikke helt enig i Ravn´s model med at tyske firmaer er billigere, men bevares teorien passer godt nok, pengene bliver tjent på import til Danmark. Jeg testede det sidste år, og da var det ikke værd at røre ved...men....
Probieren geht über Studieren... som de siger på Nydansk De danske fragtrater er blandt de billigste i verden og det har de været i mange år, men det er altså hvis man rammer de billigste, et spænd på 100% på rater er meget almindeligt, alle speditører har forskellige styrker bl.a. pga. agenterne i den anden ende. Derfor altid flere tilbud at sammenligne prøv at indhente 3 tyske og 3 danske tilbud,få fat i den rigtige partner, så kan du også sælge mere. Har du problemer med udvælgelsen kan vi tage en snak når du er så vidt. Til gods at din størrelse tror jeg jeg ville sprøge:
Held og lykke med projektet. //
|
Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.
Tak for alle Jeres svar. Jeg har ikke solgt noget til Tyskland endnu og har helle ikke forsøgt men derfor kan man jo godt blive fundet på nettet (selvom siden er på dansk) og det får da en til at tænke over, hvordan man kan komme til at sælge på det tyske marked. Da jeg ikke har nogen erfaring med eksport skal jeg på sigt have fundet nogen der kan hjælpe. Men helt sikkert skal tørrestativet ikke sendes som enkelt stk. fra Danmark det bliver nok for dyrt. Men til en start skal jeg have løst det danske fragtproblem, om det ender med forhandlere der har et lager eller salg via webshop og levering direkte fra os ved jeg faktisk ikke. Måske er der nogen der har gode forslag ! Dbh. Christian Schneider |