jeg mener at have læst herinde på et tidspunkt, at man godt kan komme i ravage med skat, når man vil oprette en virksomhed. Jeg er dog ikke helt klar over, om det altid er tilfældet, hvis ens privatøkonomi halter eller man skylder til det offentlige.
Hvad kan jeg regne med? Kommer man i Skat-helvedet ved at oprette en enkeltmandsvirksomhed?
tak for svaret. Men spørgsmålet er også mest relevant ift oprettelsen af virksomheden, altså inden jeg overhovedet har mulighed for at snyde. Hvilket jeg ikke gør.
Du kan risikere, at SKAT kræver sikkerhed for momsmellemværende mv.
MvH
Peter
Hej Peter,
tak for dit svar.
Er det afhængigt af hvad jeg skylder til det offentlige eller hvordan hænger det sammen? Du er i øvrigt også velkommen til at sende et tilbud omkring bogføring, moms og skat osv til en enkeltmandsvirksomhed til mig. For jeg er fuldstændig på den bare her...!
@Morten - rigtig god opfordring :) De finder jo alligevel ud af hvis du opretter en virksomhed. Hellere gå i dialog, går udfra at du har større chance for at betale din gæld, hvis du kan tjene mere - så de kan vel ikke være helt imod det :-)
Der er ingen grund til at gå og frygte fremtiden - du skal hellere nyde den ! :-)
@Morten - rigtig god opfordring :) De finder jo alligevel ud af hvis du opretter en virksomhed. Hellere gå i dialog, går udfra at du har større chance for at betale din gæld, hvis du kan tjene mere - så de kan vel ikke være helt imod det :-)
Der er ingen grund til at gå og frygte fremtiden - du skal hellere nyde den ! :-)
Du kan ringe til dem på: 72 22 18 18
Held og lykke med din iværksætter drøm!! :D
Ring til SKAT på 72 22 18 18
Tak for det konstruktive svar.. så vil jeg da ringe ud til dem og håbe at alarmen forbliver tavs.