Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb til privatforbrug

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 05:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Skulle der være noget i vejen for, at jeg fx bestiller et internetabbonnement i virksomhedens navn (enkeltmandsvirksomhed), men kører den helt uden om regnskabet og betaler den privat, (grundet at jeg så kan købe et erhvervsprodukt privat) eller skal den omkring regnskabet?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:40

Hej

Hvorfor dog vælge at holde den uden for regnskabet. Jeg tvivler stærkt på at Skat kommer efter dig, hvis du skulle komme til at bruge forbindelsen privat i ny og næ.

Dbh

Benny

Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 08:28

Hvis det er i regnskabet, skal der vel betales multimedie skat.

Men det skal vist være en meget billig erhversløsning for at det ikke bedst betaler sig at køre det over firmaet.

MvH

Walter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:43

Multimedieskatten slipper man ikke for, men mon ikke den allerede betales, idet man jo typisk har en pc :-)

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 08:48

Så jeg vil skulle betale multimedieskat, selv om jeg vælger at køre det uden om regnskabet?

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 08:58

Hvis du afholder samtlige udgifter til telefon, mobiltelefon, internet, computer m.m. privat skal du ikke multimediebeskattes. Men du bør dog lige overveje om det kan betale sig. Lader du dig multimediebeskatte kan du lige så godt trække det hele over virksomheden. Vær dog opmærksom på momsforholdene omkring de ting du benytter både privat og erhvervsmæssigt.

mvh
Michael

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)