Vi har de sidste par dage, fundet frem til en del webshops der "låner" vores billeder fra vores shop. Vi har rettet henvendelse til dem alle og bedst dem om at fjerne billederne, og de har efterfølgende fjernet dem og beklaget deres fejl... men idag opdagede vi så en mere og de bruger 2 billeder 13 gange ialt/steder på deres side, vi har sendt dem en mail og bedt dem om at fjerne dem, da de heller ikke har fået lov at bruge vores billeder. Vi har skrevet til dem at skulle fjerne billederne inden kl. 18.00 samt bekræfte mailen. Vi har ydremere sendt en faktura for uretsmæssigt brug af billederne og med krav om at de bliver fjernet... men stadig reagere de ikke og billederne med vores vandmærke på ligger stadig på deres side... Hvad gør vi så nu?
|
Hvis det var mig der var udsat for det, ville jeg tage kontakt til deres webhotel og brokke mig. Hvis du kan dokumentere at du ejer billederne, er der simpelthen en chance for at webhotellet lukker deres domæne.
Ellers så skal der nok en advokat og et civilt søgsmål til før de fatter at du mener det alvorligt.