Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelance - udarbejdelse af ordentlig kontrakt.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 29
Fra  Energioptimering Nordsjælland Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg håber jeg har postet denne under rigtig kategori, ellers må i lige prikke lidt.

Jeg går og leger med tanken om at starte selvstændigt op, og køre noget freelance, da jeg allerede har en god mulighed for at komme igang og være sikret indkomst.

En bekendt har en virksomhed, og han er villig til at lønne mig á 37 timer om ugen uanset om det er arbejde eller ej. Det er så dog ikke verdens største lønning, men taget i betragtning om at jeg er dækket uanset hvad tiltaler mig. (Vi snakker 150-160,- pr time)

Men jeg vil udarbejde denne aftale på papir, så der ikke kommer tvivl og misforståelser.

Hvordan laver man et fornuftigt koncept? - Hvad skal jeg tage forbehold for?

Det er selvfølgeligt kun rimeligt at hvis der kommer arbejde tors- og fredag samlet 20 timer at jeg ikke punker han for overbetaling for de 2,5 time pr dag når jeg har været stand-by mandag til onsdag hvis i kan følge mig. Og omvendt selvfølgeligt, sker der en masse skal jeg også have noget overbetaling for dette.

Men spørgsmålet er, hvordan udarbejder jeg en rimelig og fornuftig kontrakt for begge parter, hvad skal jeg tage af forbehold? - Håber i har nogle gode bud, det plejer der at være på amino. :)

mvh.

Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Fra  Plain Industry Skrevet kl. 12:32

Jeg tror noget af det vigtigste er at du får løn selvom der ikke er noget at lave.

Mvh
PLI | Affugter

Fra Hellerup
Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 29
Fra  Energioptimering Nordsjælland Skrevet kl. 13:01

Ja det er jo det der lyder tiltalende.

Men lur mig om der ikke kommer en del.

Jeg tænker også på kørsel og arbejde langt fra bopæl, f.eks. med overnatning osv hvordan jeg laver et rimeligt overslag på det.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)