Jeg må indrømme jeg er lidt forvirret over, hvad der er legalt og ikke legalt mht. mærkevarer/ikke mærkevarer osv. Jeg har læst al muligt om parallelimport, men jeg kan stadig ikke rigtig gennemskue det. Jeg havde kig på nogle paller fra Usa, jeg kunne tænke mig at købe, men så blev jeg bange for, at skulle betale erstatning til varemærket og alt det der. Er det kun muligt at importere no name produkter, eller hvor kan man se, hvilke mærker man har lov til at indføre? Er det lovligt, at købe en palle fra ex. Usa med forskelligt legetøj, hvor nogle af mærkerne er fx. FisherPrice, Lego? Er det lovligt at købe en palle med forskellige make up produkter, fx Stila, Max Factor og andre mærker.? Og hvad med tøj, tasker osv. Hvis man bestiller en masse tøj i samme mærke, er det let nok at "spørge om lov" til at indføre det, men hvis man bestilller en palle med rigtig mange forskellige mærker??? Hvad med elektronik? Håber der er en venlig Amino sjæl, der kan forklare mig det, for jeg kan simpelthen ikke gennemskue det. |
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig men vil derfor anbefale at du kontakter myndighederne. Fx S&E styrelsen