Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er legalt at importere fra Usa ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Jul 06
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må indrømme jeg er lidt forvirret over, hvad der er legalt og ikke legalt mht. mærkevarer/ikke mærkevarer osv. Jeg har læst al muligt om parallelimport, men jeg kan stadig ikke rigtig gennemskue det. Jeg havde kig på nogle paller fra Usa, jeg kunne tænke mig at købe, men så blev jeg bange for, at skulle betale erstatning til varemærket og alt det der. Er det kun muligt at importere no name produkter, eller hvor kan man se, hvilke mærker man har lov til at indføre?

Er det lovligt, at købe en palle fra ex. Usa med forskelligt legetøj, hvor nogle af mærkerne er fx. FisherPrice, Lego?

Er det lovligt at købe en palle med forskellige make up produkter, fx Stila, Max Factor og andre mærker.?

Og hvad med tøj, tasker osv.

Hvis man bestiller en masse tøj i samme mærke, er det let nok at "spørge om lov" til at indføre det, men hvis man bestilller en palle med rigtig mange forskellige mærker???

Hvad med elektronik?

Håber der er en venlig Amino sjæl, der kan forklare mig det, for jeg kan simpelthen ikke gennemskue det.

Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Fra  Plain Industry Skrevet kl. 12:33

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig men vil derfor anbefale at du kontakter myndighederne. Fx S&E styrelsen

Mvh
PLI | Affugter

Fra Herning
Tilmeldt 23. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 13:09
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:10

sandrafalk:

Jeg må indrømme jeg er lidt forvirret over, hvad der er legalt og ikke legalt mht. mærkevarer/ikke mærkevarer osv. Jeg har læst al muligt om parallelimport, men jeg kan stadig ikke rigtig gennemskue det. Jeg havde kig på nogle paller fra Usa, jeg kunne tænke mig at købe, men så blev jeg bange for, at skulle betale erstatning til varemærket og alt det der. Er det kun muligt at importere no name produkter, eller hvor kan man se, hvilke mærker man har lov til at indføre?

Du må frit importere alle mærker, som ik har et varemærke registreret i EU...

sandrafalk:

Er det lovligt, at købe en palle fra ex. Usa med forskelligt legetøj, hvor nogle af mærkerne er fx. FisherPrice, Lego?

Er det lovligt at købe en palle med forskellige make up produkter, fx Stila, Max Factor og andre mærker.?

Og hvad med tøj, tasker osv.

Det er kun lovligt til eget forbrug...

sandrafalk:

Hvis man bestiller en masse tøj i samme mærke, er det let nok at "spørge om lov" til at indføre det, men hvis man bestilller en palle med rigtig mange forskellige mærker???

Det er meget sjældent, at nogle mærker giver lov til det... Det er i hvertfald svært...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Jul 06
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 16:55

Ok, det var kedeligt nyt, men tak for svar alligevel :-)

Hvis ikke varemærket er registreret i Eu, er det lovligt siger du Fashion-Seller...

Så vil man kunne bruge denne søgemaskine http://www.rettigheder.dk/index.php?action=wizard1, med hak i eu databasen så? Og hvis ikke der kommer resultat, må man importere?

Så jeg kan godt se, at jeg ikke vil bruge mere tid på det.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)