Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Footer Links - Hvad er lovlig og hvad er ikke

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Ringsted
Tilmeldt 24. Feb 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Aminoer

Nu har jeg søgt nettet tyndt på at få svar på om hvilke type footer links der er lovlige. Det jeg har fundet ud af, som virker mest logisk er dette.

Footer links skal indgå i en sammenhængende tekst med indhold der er relevant for brugeren af sitet/den pågældende side. Footer links som er keywords i den sammenhængende tekst må ikke gå igen på flere sider. Der skal være unikke tekster hvis man skal bruge de samme keyword igen og indholdet skal være relvant for den pågældende side. Links og tekst skal være synligt og let læseligt af hjemmesidens brugere. Altså læseligt af mennesker.  

Jeg vil gerne have noget respons på dette, hvis der er nogle erfarringer. Jeg syntes ikke rigtig google forklarer det under deres webmaster guide lines.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:36

Christian Dilling-Hansen:
Footer links skal indgå i en sammenhængende tekst med indhold der er relevant for brugeren af sitet/den pågældende side. Footer links som er keywords i den sammenhængende tekst må ikke gå igen på flere sider. Der skal være unikke tekster hvis man skal bruge de samme keyword igen og indholdet skal være relvant for den pågældende side. Links og tekst skal være synligt og let læseligt af hjemmesidens brugere. Altså læseligt af mennesker.

Ja skal man have footer links, så lyder det du skriver meget rigtigt.

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Ringsted
Tilmeldt 24. Feb 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:37

Mange tak. Tænkte det nok

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:45

Glemte lige at det bedste er dog i de fleste tilfælde, kun at have footerlinks på forsiden og ingen andre steder. både fordi det er den side som flest naturligt vil linke til, der er færrest links på den side og det giver linkene mest værdi.

Men det kommer helt an på situationen, og om det er den samme side der linkes til i footeren osv osv, det er en ting man må og bedst kan vurdere når det kan ses eller læses (beskrevet i detaljer hvad man vil gøre).

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:12

Jeg er helt forvirret, i SEO verdenen er der noget specielt man kalder "footer-links"?
Det er mere fordi jeg tolker det som links visuelt placeret i bunden af en side.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:16

kpauner:
Jeg er helt forvirret, i SEO verdenen er der noget specielt man kalder "footer-links"?
Det er mere fordi jeg tolker det som links visuelt placeret i bunden af en side.
jep, det er lige hvad det er. links der er placeret i bunden af siden, altså i foden :)

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 03:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christian Dilling-Hansen:
Nu har jeg søgt nettet tyndt på at få svar på om hvilke type footer links der er lovlige.

Der er ingen love, der regulerer links på en hjemmeside - heller ikke links nederst på en side. Så alle footer links er fuldt lovlige.

Footer links er heller ikke som sådan beskrevet i Googles guidelines.

I forhold til effekten rent optimeringsmæssigt har du meget godt fat i, hvad der virker. Jo større diversitet mellem footerlinks fra URL til URL og jo bedre relevans = Jo større effekt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:18

Der hvor jeg stod lidt af var fordi de blev kaldt "footer link" men er links ikke bare links uanset hvor de er placeret? Eller kan det tænkes at SEO mæssigt kan være en fordel at placere links visse steder på en side? (hvad ved jeg, er slet ikke så klog på SEO som jeg gerne vil være)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:17

kpauner:

Der hvor jeg stod lidt af var fordi de blev kaldt "footer link" men er links ikke bare links uanset hvor de er placeret? Eller kan det tænkes at SEO mæssigt kan være en fordel at placere links visse steder på en side? (hvad ved jeg, er slet ikke så klog på SEO som jeg gerne vil være)

Når man siger footerlinks, menes der links i foden af siden. Foden går som du nok ved igen på alle sider, og derfor er der nogle måder man kan gøre det på for at det er mest optimalt i forhold til SEO, altså linkets værdi.

• Fx er der en SEO fordel i at placere links i tekststykker frem for bare at liste links.
  • Der er også en fordel i kun at placere et link på forsiden, eller andre sider på en hjemmeside hvor der bliver linket meget til fra eksterne kilder.
  • Og det er ikke en fordel at placere et link på en decideret link side, hvor der både er mange links men hvor de jo i mange tilfælde bare bliver listet
  • det er en fordel at man placerer et link på en side der bliver linket meget til fra eksterne kilder, men som samtidig har meget få interne og eksterne links.
  • omvendt er det ikke så stor en fordel at placere et link på en side der ikke bliver linket så meget til, og som samtidig har et ton af interne og eksterne links

Og sådan kan man blive ved, det man grundlæggende skal tænke er:

• linket skal virke naturligt
  • linket skal placeres på en side med høj værdi, og få interne og eksterne links
  • linket skal være placeret på en relevant side for emnet/linket
  • linket skal helst være placeret i et tekststykke som også omhandler emnet
  • har man flere links på hele hjemmesiden, skal de helst variere og ikke være de samme på hele hjemmesiden.

Selvfølgelig er der mange andre punkter man også kan tage højde for, men tænker man som jeg skriver ovenfor, går man ikke helt galt i byen.

Man kan selvfølgelig også sige at et link er et link, og så bare få de links man kan få uanset hvad, og det mener jeg nu også man skal. Men kan man påvirke hvor og hvordan linket er placeret, ja så skal man da gøre det, da det gør at linket smider lidt mere værdi af sig.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 09:52

YesYesYesTll Kim fra KTJ-Media.dk

Meget informativt og forklarende må jeg konstatere. Nu kan jeg ligefrem næsten følge med, uden måske og først skulle fordybe sig som en anden forsker, og ikke får gjort noget handling, det hele går op i forberedelse.

Jeg kunne hellere ikke lade være med at tænke på denne Aminos blog. Der netop også kommer synes jeg, med nogle rigtige gode betragtninger omkring succes.

http://www.amino.dk/blogs/kibsgaard/archive/2011/03/18/hemmelighed-bag-en-succes.aspx

Og som Glenn Kibsgaard bl.a. til sidst opskitserer:

1. Gør handlingen
  2. Lyt til responsen
  3. Lær af det
  4. Gør det igen ud fra det du har lært

Ib Abildgaard

Råd & Mal

http://raad-mal.dk/

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)