Jeg har i flere omgange oprettet tråde her på Amino om forskellige ting med mit GameLearner projekt, og jeg har fået meget hjælp. Meget kort fortalt er det et online rollespil (MMORPG) hvor folk kan lære matematik. Der er integreret et indlæringssystem tæt op af spilverdenen. Jeg har releaset spillet til nogle af mine egne kanaler og har haft omkring 200 spillere. Desværre er denne launch gået væsentligt dårligere end jeg havde regnet med, og i gennemsnit spiller spillerne 5-6 minutter før de logger af og aldrig kommer tilbage. Jeg er selv så meget inde i spillet jeg ikke helt kan forstå hvorfor: Andre browserspil som har stor succes er ikke markant bedre i usability, gameplay og grafik - og det undrer mig derfor der ikke er bare nogle som bliver der længere. DERFOR: Du kan prøve det uden at oprette bruger ved at klikke her: http://www.server1.gamelearner.com/Login.aspx?status=new DEN SLAGS FEEDBACK JEG SØGER
Alt slags feedback er kærkomment. Jeg har siddet med projektet længe og har efterhånden svært ved at have "øjne udenfra" som der sker når man har lavet noget længe. Jeg har lavet en del usability tests hvor jeg har observeret familiemedlemmer og venner spille det uden yderligere introduktion, men jeg synes generelt folk sagtens kan finde ud af det... (Selvom mit ego ikke kan lide det: Bare vær 100% ærlig, jeg har behov for det) |
Hmm.. Jeg har lige prøvet spillet og overvejer hvad det er der gør det lidt, ja, kedeligt... Jeg tror det er den meget direkte måde opgaverne fremstår på... Det virker som om det henvender sig primært til folkeskoleelever der er ved at lære basal regning, eller måske nogen der gerne vil være hurtigere til hovedregning. Sidstenævnte gruppe er formentlig ikke så stor, og dem der gerne vil være hurtigregnere har formentlig andre metoder der giver mere intens træning.
Tror godt dit spil kunne få succes på folkeskoler i indskolingen og på mellemtrinnet, i et miljø hvor fokus netop er på opgaverne, og spillet egentlig er mere sekundært, og til for at gøre opgaverne sjovere.
Hvis din målgruppe er mere generelle spillere så skal du gentænke måden du integrerer opgaverne på. Ideen med at løse opgaver for at få action points er god nok, men matematikken skal være meget mere usynlig for at man synes det er sjovt og spændende som spiller.
Du beskriver ikke rigtig hvem din målgruppe er, og så er det svært at give dig noget konkret feedback.