Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på indlæringsspil - Online rollespil!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i flere omgange oprettet tråde her på Amino om forskellige ting med mit GameLearner projekt, og jeg har fået meget hjælp.

Meget kort fortalt er det et online rollespil (MMORPG) hvor folk kan lære matematik. Der er integreret et indlæringssystem tæt op af spilverdenen.

Jeg har releaset spillet til nogle af mine egne kanaler og har haft omkring 200 spillere. Desværre er denne launch gået væsentligt dårligere end jeg havde regnet med, og i gennemsnit spiller spillerne 5-6 minutter før de logger af og aldrig kommer tilbage. Jeg er selv så meget inde i spillet jeg ikke helt kan forstå hvorfor: Andre browserspil som har stor succes er ikke markant bedre i usability, gameplay og grafik - og det undrer mig derfor der ikke er bare nogle som bliver der længere.

DERFOR:
Jeg har behov for din hjælp. Jeg vil meget gerne have at du tester spillet på:

www.GameLearner.com

Du kan prøve det uden at oprette bruger ved at klikke her:

http://www.server1.gamelearner.com/Login.aspx?status=new

DEN SLAGS FEEDBACK JEG SØGER

• Generelle kommentarer
  • Hvorfor tror du IKKE at spillet virker lige nu?
  • Hvad skulle der til før at du kom tilbage og spillede det?
  • Er der nogle åbenlyse ideer / foreslag som du kommer i tanke om?

Alt slags feedback er kærkomment. Jeg har siddet med projektet længe og har efterhånden svært ved at have "øjne udenfra" som der sker når man har lavet noget længe.

Jeg har lavet en del usability tests hvor jeg har observeret familiemedlemmer og venner spille det uden yderligere introduktion, men jeg synes generelt folk sagtens kan finde ud af det... 

(Selvom mit ego ikke kan lide det: Bare vær 100% ærlig, jeg har behov for det)

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Randers
Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 17:11

Hmm.. Jeg har lige prøvet spillet og overvejer hvad det er der gør det lidt, ja, kedeligt... Jeg tror det er den meget direkte måde opgaverne fremstår på... Det virker som om det henvender sig primært til folkeskoleelever der er ved at lære basal regning, eller måske nogen der gerne vil være hurtigere til hovedregning. Sidstenævnte gruppe er formentlig ikke så stor, og dem der gerne vil være hurtigregnere har formentlig andre metoder der giver mere intens træning.

Tror godt dit spil kunne få succes på folkeskoler i indskolingen og på mellemtrinnet, i et miljø hvor fokus netop er på opgaverne, og spillet egentlig er mere sekundært, og til for at gøre opgaverne sjovere.

Hvis din målgruppe er mere generelle spillere så skal du gentænke måden du integrerer opgaverne på. Ideen med at løse opgaver for at få action points er god nok, men matematikken skal være meget mere usynlig for at man synes det er sjovt og spændende som spiller.

Du beskriver ikke rigtig hvem din målgruppe er, og så er det svært at give dig noget konkret feedback.

Full-service webburea: WebPilots.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:24

efter oprette profil kunne jeg ikke se , hvordan jeg kunne komme videre , havde valgt profil billedet , derved ikke meget at gøre end at lukke siden ned , for kunne ikke finde ud ad at starte spillet

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:24

Gameplayet er fint. Jeg forstår hurtigt, hvad jeg skal gøre og det virker nemt og intuitivt. Men...

Designet er rigtig skidt. Man starter på en side, hvor grafikken virkeligt ikke matcher mine forventninger som forbruger. Jeg går så i gang og løser en opgave, hvorefter en hvid box der fylder meget af skærmen metallisk siger pling?? Ej... Hele designet er ikke godt nok. Du bliver nødt til at alliere dig med en grafiker.

Idéen er god nok. Det er bare ikke udført godt nok.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)