Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kender du en god case?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens!

Jeg skal have overtalt min chef til at gøre noget ved de emails, vi sender ud.

De er lange og formelle, og jeg tror de kunne konvertere langt bedre, hvis vi fandt en anden form.

Jeg er derfor på udkig efter nogle gode cases, der med hårde facts viser en forbedring af en mailkampagnes performance. Det kunne være en artikel, blogindlæg eller andet.

Det ville være et nyttigt argument at have med til chefen :)

Hvis du er stødt på sådan en case, må du meget gerne linke til den her.

Håber I kan hjælpe mig :)

 

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 275
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Følger lige tråden. Spændende emne.

 

Web & IT Manager i State of Green
Mere information om mig på min personlige side

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 275
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det elektroniske salgsbreve du snakker om? Og hvad for en branche/produkt beskæftiger I jer med? Kort sagt; Hvem er målgruppen?

Web & IT Manager i State of Green
Mere information om mig på min personlige side

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Til de, der følger: Jeg har, på Twitter, anbefalet Morten at kontakte Mette fra Symbiotisk. De arbejder (blandt andet) med e-mail-marketing, og hun har uden tvivl nogle gode cases, hun kan referere til. Mette kan vi generelt anbefale til alt relateret til e-mail-marketing og nyhedsbreve. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder for et analyseinstitut, så det er ikke salg, men deltagelse i undersøgelser vi skal have vores mails til at sælge.

Vi laver både medarbejdertilfredshedsundersøgelser, brugertilfredshedsundersøgelser og markedsundersøgelser så der er rigtig mange forskellige målgrupper.

Jeg ønsker bare at sætte fokus på det med mails, fordi vi i øjeblikket bare sender en undersøgelsesbeskrivelse, som slet ikke inkluderer modtageren.

Så i første omgang kunne jeg bare godt tænke mig at kunne dokumentere, at det betyder virkelig meget, hvordan tingene er formuleret, og hvordan emnefeltet fx er skrevet.

Jeg vil gerne udrydde den "en mail er en mail" tilgang, som desværre dominerer i øjeblikket.

@David Endnu en gang mange tak for tippet. Jeg har ikke hevet fat i hende endnu, men hun bliver kontaktet inden dagen er omme :) De har godt nok også nogle imponerende referencer hos Symbiotisk!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Vium:

Jeg arbejder for et analyseinstitut, så det er ikke salg, men deltagelse i undersøgelser vi skal have vores mails til at sælge.

Vi laver både medarbejdertilfredshedsundersøgelser, brugertilfredshedsundersøgelser og markedsundersøgelser så der er rigtig mange forskellige målgrupper.

Jeg ønsker bare at sætte fokus på det med mails, fordi vi i øjeblikket bare sender en undersøgelsesbeskrivelse, som slet ikke inkluderer modtageren.

Så i første omgang kunne jeg bare godt tænke mig at kunne dokumentere, at det betyder virkelig meget, hvordan tingene er formuleret, og hvordan emnefeltet fx er skrevet.

Jeg vil gerne udrydde den "en mail er en mail" tilgang, som desværre dominerer i øjeblikket.

@David Endnu en gang mange tak for tippet. Jeg har ikke hevet fat i hende endnu, men hun bliver kontaktet inden dagen er omme :) De har godt nok også nogle imponerende referencer hos Symbiotisk!

Så det du leder efter er det noget "dokumentation" på formel vs. informal kommunikation? Eller er det mere rettet mod at hvis man skriver en mail som ikke ser så standardiseret ud, så ville i formentlig få bedre respons?

Det afhænger altid af hvilken industri det er og målgruppen, og hvilke forventninger de har til kommunikationen. Men skal da nok lige sige til hvis jeg falder over noget.

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Egentlig bare eksempler fra folk, som har opnået en klar forbedring ved at foretage ændringer i deres mails.

Det kunne være resultatet af en splittest, som viser at Emnefelt A bliver åbnet 30% flere gange end Emnefelt B

Min mission er bare at vise, at det betyder noget! Ikke at komme med forslag til hvad der kunne virke. Det kommer vi til senere.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Vium:

Egentlig bare eksempler fra folk, som har opnået en klar forbedring ved at foretage ændringer i deres mails.

Det kunne være resultatet af en splittest, som viser at Emnefelt A bliver åbnet 30% flere gange end Emnefelt B

Min mission er bare at vise, at det betyder noget! Ikke at komme med forslag til hvad der kunne virke. Det kommer vi til senere.

Okay, men "forbedringer" er jo meget bredt og kan være svært at definere, det er jo forskelligt hvad forbedringer er. Men når det så er sagt, så vil jeg gerne stille et lidt irriterende spørgsmål Wink Kunne du ikke bare overbevise ham om at det var en god idé med en splittest også kunne jo tage det resultat. Eller er han så stædig at det er umuligt?

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Han er sådan set ret åben for at lave nogle ændringer, men han vil gerne se, at det kan give en mærkbar effekt.

Tror godt jeg kan overbevise ham om at lave vores egen splittest, men ville være rart med lidt tal inden.

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)