Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til import inden for EU.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 28. Aug 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære med Aminoer

Jeg har en enkelmandsvirksomhed, og har fundet mig en god kontakt i østeuropa. Jeg skal til at importere noget tøj som han producere i sit hjemland.

Jeg har lige nogle spørgsmål som jeg godt kunne tænke mig at bruge noget af jeres viden til, da jeg synes at skat er en jungle af regler der hele tiden overskriver hinanden.

Skal jeg som enkelmandsvirksomhed import registreres når jeg "KUN" importere fra lande inden for EU?

Hvad er import afgiften på tøj når man importere indenfor EU? er der nogle grænser hvor den skiller, i forhold til kilo, eller pris (altså hvor mange kr. jeg køber for) 

Hvordan kommer de til at påvirke min indtægt, i form af selvangivelse hvis jeg importere i mit firmas cvr nummer?

Det er umiddelbart de 3 ting som jeg lige pt. ikke rigtig har kunne få besvaret. 

Hvis der er nogle derude som sidder på nogle erfaringer eller andet som de syntes er relavant og har lyst til at dele med mig skal i være mere end velkommen :)

Hilsen en ung og meget ambitiøs iværksætter!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12863
Skrevet kl. 22:37

" jeg synes at skat er en jungle af regler der hele tiden overskriver hinanden"

Reglerne er da ganske klare når vi taler om import fra andre EU lande. Dine spørgsmål virker som om du ikke rigtigt har læst på tingene f.eks de vejledninger SKAT har på deres hjemmeside.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=130147&vId=202375

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=221987&vId=200908

"Skal jeg som enkelmandsvirksomhed import registreres når jeg "KUN" importere fra lande inden for EU "

Nej det skal du ikke så længe du kun importere fra lande indenfor EU

"Hvad er import afgiften på tøj når man importere indenfor EU? er der nogle grænser hvor den skiller, i forhold til kilo, eller pris (altså hvor mange kr. jeg køber for) "

Hvad mener du med importafgift ??

Der skal ikke betales told eller nogen form for importafgift af vare købt indenfor EU, er du moms registreret kan du købe varen uden den udenlanske moms.

Mvh

Ravn

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 23:01

Jeg vil helt klart opfordre dig til to ting i stedet for blot at kigge her hos Amino:

1. Tag til iværksættermøde hos SKAT - de holder dem jævnligt i alle større byer. Tjek deres hjemmeside.

2. Hold efterfølgende et møde med SKAT - det kan både foregå hos dem eller hjemme hos dig selv. Dette fortæller de en hel masse om på deres iværksættermøder.

Følger du ovenstående råd, får du svar på langt flere spørgsmål, end du nogensinde selv kunne nå at finde på at stille her i forum.

Og ovenstående er fuldstændig gratis.

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 12:09

Jonas Gregersen:

Hvordan kommer de til at påvirke min indtægt, i form af selvangivelse hvis jeg importere i mit firmas cvr nummer?

Det vil ikke påvirke din indtægt. 

Du bytter penge til tøj, det påvirker ikke dit over/underskud

Mange hilsner

Christian

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)